نوشته شده توسط : Elnaz

 

1. ویدیو مارکتینگ با موبایل کاملا مرسوم شده است
استفاده از ویدیوهای موبایلی در استوری‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب بسیار محبوب شده‌ و به ابزاری مهم برای جلب توجه مخاطب سردرگم تبدیل شده است. با این‌وجود همچنان ویدیوهایی در استوری‌های اینستاگرام می‌بینیم که 50 درصد تصویر را پر می‌کنند و جمله‌ای با خط کج و معوج زیرشان نوشته شده است.

دلیل این اتفاق چیست؟ متاسفانه ویدیو مارکتینگ با موبایل فورا محبوب‌ نشد، زیرا در ابتدا تکنولوژی لازم برای ویرایش و تبدیل یک ویدیوی معمولی به ویدیوی موبایلی درجه‌یک در دسترس همه نبود.

پس اگر قبلا می‌خواستید از ویدیوی محصول خود با یک پس‌زمینه زیبا یک ویدیوی عمودی درآورید، مجبور بودید یک ادیتور ویدیو استخدام کنید یا حتی صحنه موردنظرتان را دوباره فیلم‌برداری کنید. در آن زمان موانع زیادی در تولید ویدیوها وجود داشت.

اما حالا این روند تغییر کرده است، زیرا هر روز اپ‌های جدیدی برای ویرایش ویدیو به بازار می‌آیند. ظهور پلتفرم‌هایی مثل Lumen5 و Biteable به برندها امکان می‌دهد که به‌سرعت ویدیوهای موبایلی خیره‌کننده‌ای بسازند. همچنین ابزارهای ویرایش حرفه‌ای مثل Premiere Pro نیز گزینه‌ای جدید به‌نام Auto Reframe یا چارچوب‌بندی خودکار اضافه کرده‌‌اند که به کمک آن می‌توانید ابعاد ویدیوها را به‌دلخواه تغییر دهید.

واضح است که ویدیوهای جدید از اندازه معمول فراتر رفته‌اند، بسیار بزرگتر و باکیفیت‌تر شده‌اند و تماشای آن‌ها برای کاربران مطلوب‌تر است.

همچنین یادتان باشد که زیرنویس‌ها جزیی اساسی در تولید ویدیوهای موبایلی متقاعدکننده هستند، زیرا کاربران 80 درصد ویدیوهای موبایلی را بی‌صدا تماشا می‌کنند. برای نوشتن زیرنویس در ویدیوها می‌توانید از نرم‌افزار Rev استفاده کنید.

2. در ویدیو مارکتینگ، ویدیوهای اطلاعات‌محور از همه محبوب‌تر هستند
همه دوست دارند بر اساس اطلاعات موثق بازاریابی کنند؛‌ اما فقط تعداد کمی از عهده این کار برمی‌آیند. دلیلش این است که تصمیم‌گیری بر پایه اطلاعات دشوار است و معمولا اطلاعات کافی و بدون سانسور و تعصب در دسترس نیست.

با این حال، بازاریابان از اهمیت اطلاعات و نقش آن در تولید ویدیوهای دیجیتال کاملا آگاهند.

مهم‌ترین دلیل آن‌ها برای کسب این آگاهی و تغییر روش، رقابت شدید است. حالا تعداد کسب‌وکارها و تبلیغ‌گرها از همیشه بیشتر است و به همین دلیل دسترسی به تعداد مشخصی از مخاطبان بسیار گران‌تر شده است. تنها راه شاخص شدن و کاهش هزینه‌ها، تولید ویدیوهای اطلاعات‌محور و بازاریابی با آن‌ها است.

مثلا بعضی تبلیغ‌کنندگان به اطلاعات جمعیت‌شناختی توجه می‌کنند و کمپین‌های تبلیغی خود را بر اساس آن طراحی و بهینه‌سازی می‌کنند. تولید ویدیوهای اختصاصی بر اساس گروه سنی، محل سکونت، مرحله عمر و غیره روش خوبی است.

آیا متوجه شده‌اید که بازدید از ویدیوهای‌تان در ثانیه دهم کاهش می‌یابد و در ثانیه سی‌ام خیلی کمتر می‌شود؟

شاید لازم نباشد که همه منابع خود را به تولید یک ویدیوی 5 دقیقه‌ای اختصاص دهید، بلکه به محتوایی نیاز دارید که کمتر از 30 ثانیه باشد یا به تدوین‌گری که چند ویدیوی 15 ثانیه‌ای از ویدیوی 5 دقیقه‌ای‌تان درآورد.
ویدیوهای اطلاعات‌محور بر پایه اطلاعاتی خاص و منسجم تهیه می‌شوند و این اطلاعات می‌توانند در تعیین جلوه‌‌های تصویری ویدیو، تبلیغات گنجانده‌شده در آن و نوع ارائه ویدیو به شما کمک کنند.

استفاده از تست‌های دوگزینه‌ای (AB Testing) برای تعیین محتوای ویدیو به‌خصوص ویدیوی تبلیغاتی اطلاعات بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد و متوجه می‌شوید که مخاطب به کدام محتوا واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهد.

مثلا، می‌توانید دو شروع متفاوت برای یک ویدیوی واحد (که یکی سوالی را مطرح می‌کند و دیگری آماری ارائه می‌دهد) را به نظرسنجی بگذارید و ببینید کدام واکنش بهتری از مخاطبان می‌گیرد. بعد از امتحان گزینه‌های مختلف، نظر دقیق‌تری برای تولید ویدیوهای آینده پیدا می‌کنید که مطابق با ترجیحات مخاطبان باشد.

در مجموع، کسب و تحلیل اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تبلیغ‌های شخصی‌تر و جذاب‌تری تهیه کنید و در ویدیو مارکتینگ موفق‌تر شوید.

3. تولید ویدیو ساده‌تر شده است
تا همین چند سال پیش، تولید ویدیوهای دیجیتال به سرمایه‌گذاری کلانی نیاز داشت. باید یک دوربین عالی می‌خریدید و مبلغ زیادی را صرف خرید پرژکتور، نرم‌افزارهای گران ویرایش ویدیو و میکروفون‌های گران‌قیمت برای کاهش صداهای مزاحم می‌کردید.

در دو سال گذشته و با ظهور نرم‌افزارها و ابزار متنوع آنلاین که امکان تولید ویدیو را برای اکثر افراد فراهم کرده است، همه این روندها تغییر کرده است.

حتی پلتفرم‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ‌چت با معرفی انواع ابزار تولید ویدیو، سرمایه‌گذاری کلانی روی تولید ویدیو کرده‌اند.

حالا ابزارهای مختلفی از جمله Canva در اختیار دارید که به شما امکان می‌دهد در کنار تولید محتوای خلاقانه، ویدیوهای باکیفیتی هم برای نیازهای بازاریابی‌ بسازید.

تولید سریع‌تر ویدیو مزایای مهمی برای تیم بازاریابی دارد:

بازاریابی سریع‌تر
هزینه‌های کمت
کیفیت مشابه یا برتر نسبت به ویدیوهای قبلی
استفاده آزادانه از ایده‌های خلاق
ارتقای تجربه تبلیغاتی شرکت
ویدیو مارکتینگ هیچ‌گاه تا این حد در دسترس همگان نبوده است و همین باعث شده که خیلی از شرکت‌های دنیا به نیروگاه‌های بازاریابی محتوا تبدیل شوند. انواع ابزار در دسترس برای تعریف داستان‌های دنباله‌دار، انجام کارهای خلاقانه، ویرایش‌های سنگین و ساخت ویدیو بر اساس قالب، باعث رشد چشمگیر تولید ویدیو شده است.

4. لایوها یا پخش‌های زنده دوباره محبوب شده‌اند
در سال 2019، تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهای آنلاین به 2.6 میلیارد نفر رسید که در مقایسه با 700 میلیون نفر سال 2016، رشد چشمگیری داشت. حالا که تماشای ویدیوهای آنلاین با چنین سرعتی در حال رشد است، انواع خاصی از محتوا ازجمله ویدیوهای زنده (لایو) خیلی محبوب شده‌اند.

لایوها چیز جدیدی نیستند و مدت‌ها وجود داشته‌اند، اما تولید آن‌ها در دو سال اخیر بسیار افزایش یافته و برندها به روش‌های مختلفی از آن‌‌ها استفاده کرده‌اند. جالب این که فرمت این ویدیوها هم دگرگون شده است، شکل ویژه‌ای به خود گرفته است، در دسترس همه برندها است و مزایای زیادی به ارمغان آورده است.

یک مثال خوب، شرکت Adobe است که در یوتیوب کانالی به نام Adobe Creative Cloud دارد.

Adobe رهبر بازار در تولید نرم‌افزارهای خلاقانه است و یکی از اصلی‌ترین ترفندهای آن‌ها برای تسلط بر بازار، برگزاری رویدادهای لایو است. در این رویدادها، کارشناسانِ Adobe درباره یک موضوع خاص به بینندگان توضیح می‌دهند و آن‌ها را با خود همراه می‌کنند، روندهای جدید را به آن‌ها نشان می‌دهند یا چالش‌های خلاقی مطرح می‌کنند تا مخاطبان را درگیر کنند.

نتیجه این کار چه بوده است؟

کانال این نرم‌افزار در یوتیوب 765 هزار عضو علاقه‌مند دارد و تعداد بازدید از این کانال و تعداد اعضای آن هر ماه به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

اکنون، برندهای بیشتری از پلتفرم‌های جدید و مناسب مثل استوری‌ها یا لایوهای اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک استفاده می‌کنند و از آن‌ها برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و ارائه نسخه واقعی و بی‌سانسور برندشان بهره می‌برند.

5. ویدیوهای اختصاصی درصد مشارکت مخاطبان را به‌شدت افزایش داده‌ است
با این‌که ترفندهای قدیمی زیادی برای جلب توجه مخاطبان وجود دارد، استفاده از ویدیوهای اختصاصی بهترین ترفند است. یک ویدیوی اختصاصی ویدیویی است که برای یک مخاطب خاص شخصی‌سازی شده و به شکل منحصربه‌فردی او را جذب می‌کند.

یکی از راه‌‌های تولید ویدیوهای اختصاصی، شخصی‌سازی آن برای یک مخاطب خاص است. مثلا اگر می‌خواهید واکنش هوشمندانه‌ای به یک توییت خاص داشته باشید، می‌توانید آن را در قالب یک ویدیو بیان کنید.

در سال‌های اخیر شاهد ظهور پلتفرم‌هایی برای تولید ویدیوهای اختصاصی بوده‌ایم.

با استفاده از تکنولوژی ساخت ویدیوهای اختصاصی، می‌توانید هر ویدیو را برای دریافت‌کننده‌اش و بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فرد او مثل اسم، شرکتی که با آن کار می‌کند، عکس پروفایل یا عنوان شغلی‌اش شخصی‌سازی کنید.

بهترین قسمت این کار چیست؟

لازم نیست هر بار یک ویدیوی اختصاصی برای هر شخص تولید کنید، بلکه می‌توانید بارها و بارها از یک ویدیوی واحد استفاده کنید. این ویدیوها چارچوب‌های مشخصی دارند و با اضافه کردن ویژگی‌های هر فرد به آن‌ها، یک ویدیوی اختصاصی و شخصی برای او تولید می‌کنید.
مزایای تولید یک ویدیوی اختصاصی عبارتند از:

مشارکت بیشتر مخاطب
نرخ‌ بیشتر باز کردن ایمیل‌ها
روابط و تماس قوی‌تر
نرخ کلیک بیشتر
Vidyard پلتفرم فوق‌العاده‌ای برای تهیه ویدیوهای اختصاصی است.

از آنجاکه نرخ استفاده از ویدیوهای آنلاین افزایش چشمگیری داشته است، باید استراتژی‌‌ خود را برای بازاریابی ویدیویی بهینه کنید. از روندهای بالا استفاده کرده و تقویمی برای خود درست کنید. ویدیوهایی که قرار است تولید کنید و ابزار لازم برای تولید آن‌ها را مشخص کنید.

نکات مهم در ویدیو مارکتینگ
ویدیو مارکتینگ با موبایل بسیار مرسوم شده است و تولید ویدیو بر پایه اطلاعات درست منجر به بهینه‌سازی خلاقانه و دور از تعصب می‌شود.
ظهور ابزار کاربردی، تولید ویدیوها را به کاری آسان تبدیل کرده و باعث پیدایش انواع کارآفرینان ویدیوساز شده است.
ویدیوهای زنده (لایوها) بسیار محبوب شده‌اند.
بازاریابی ویدیویی اختصاصی، کاربر را در مرکز توجه قرار می‌دهد و راه را برای گفتگوهای همدلانه و مشارکتی باز می‌کند.


منبع:

https://aigitali.com/top-video-marketing-trends/



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 

1. ویدیوهای توضیح محصولات
این ویدیوها روش کار محصول‌ را نشان می‌دهند. مثلا می‌توانید یک نرم‌افزار را معرفی کرده و روش استفاده و نصب آن را به تماشاگر یاد بدهید یا یک محصول فیزیکی را برایشان تست کنید.

2. ویدیوهای برند
ویدیوهای برند معمولا به‌عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر ساخته می‌شوند و رویا، ماموریت والا یا محصولات و خدمات عالی شرکت را نشان می‌دهند. هدف از تولید ویدیوهای برند ایجاد آگاهی درباره شرکت و جذب مخاطبان هدف‌ است.

3. ویدیوهای رویدادها
آیا کسب‌وکارتان میزبان یک همایش، میزگرد، گلریزان یا رویداد دیگری است؟ یک فیلم جذاب تهیه کنید یا مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های جالبی از این رویداد منتشر کنید.

4. ویدیوهای مصاحبه با کارشناسان
مصاحبه با کارشناسان شرکت یا رهبران فکری صنعت‌تان، روشی عالی برای ایجاد اعتماد و اطمینان در مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرها و افراد اثرگذار در صنعت‌تان را (با دیدگاه موافق یا مخالف خودتان) پیدا کنید و مقابل چشم مخاطبان با آن‌ها گفتگو کنید.

5. ویدیوهای آموزشی یا توضیح راهکارها
می‌توانید از ویدیوهای آموزشی برای یاد دادن چیزی جدید به مخاطبان استفاده کنید یا دانش اصولی برای درک بهتر کسب‌وکار یا راهکارهایتان را در اختیارشان قرار دهید. همچنین تیم فروش یا تیم خدمات هم می‌تواند هنگام تعامل با مشتریان از این ویدیوها استفاده کند.

6. ویدیوهای توضیحی
این نوع ویدیو به مخاطب کمک می‌کند که دلیل نیازش به محصول یا خدمت شما را بهتر درک کند. اغلب ویدیوهای توضیحی یک داستان تخیلی درباره خریدار محصولات شرکت تعریف می‌کنند که با مشکل بزرگی دست‌ به گریبان است و پس از خرید محصول شما یا پیروی از راهکار ارائه‌شده، بر مشکلش غلبه می‌کند.

7. ویدیوهای انیمیشنی
ویدیوهای انیمیشنی بهترین نوع ویدیو برای بیان مفاهیم پیچیده و دشوار هستند که برای درک‌شان به عناصر تصویری قوی نیاز داریم. همچنین در توضیح محصولات یا خدمت انتزاعی هم کاربرد دارند.

8. ویدیوهای موارد خاص و تقدیرهای مشتریان از شما
مشتریان احتمالی می‌خواهند مطمئن شوند که محصول شما مشکل خاص‌شان را حل می‌کند. یکی از بهترین راه‌های اثبات این موضوع، تولید ویدیو درباره مشتریان راضی و وفادار است. این افراد بهترین وکیل‌مدافعان شما هستند. آن‌ها را مقابل دوربین بیاورید تا درباره چالش‌های خود و نقش شرکت‌تان در حل آن‌ها صحبت کنند.

9. ویدیوهای زنده (لایو)
ویدیوهای زنده نمای خاص و پشت‌پرده شرکت را به مخاطبان نشان می‌دهد. همچنین باعث روابط طولانی‌تر و نرخ مشارکت بیشتر مخاطبان می‌شود. بازدیدکنندگان برای تماشای ویدیوهای زنده 8 برابر بیشتر از ویدیوهای معمولی وقت می‌گذارند. مصاحبه‌ها، سخنرانی‌‌ها و رویدادهای زنده بازدید‌کنندگان را تشویق می‌کند که سوال‌های خود را در کامنت‌ها بپرسند.

10. ویدیوهای 360 درجه و واقعیت مجازی
در ویدیوهای 360 درجه، تماشاگر می‌تواند تصویر را بچرخاند و محتوای ویدیو را از همه جهات ببیند، انگار خودش وسط آن موقعیت ایستاده است. ویدیوهای 360 باعث می‌شود تماشاگر، مکان یا رویدادی را مانند واقعیت تجربه کند؛ مثلا در قطب جنوب بچرخد یا کوسه سرچکشی را از نزدیک ببیند. ویدیوهای واقعیت مجازی به تماشاگران امکان می‌دهد که شخصا تجربه‌شان را هدایت و کنترل کنند. این ویدیوها معمولا در ابزارهایی مثل Oculus Rift یا Google Cardboard بازدید‌کننده دارند.

11. ویدیوهای واقعیت افزوده
در این نوع ویدیوها، یک لایه دیجیتال به چیزی که در دنیای واقعی شاهدش هستید، اضافه می‌شود. برای مثال، می‌توانید دوربین گوشی‌تان را به‌سمت اتاق نشیمن خود بگردانید و با استفاده از واقعیت افزوده مبلی که می‌خواهید بخرید را در اتاق نشیمن قرار دهید و تناسبش را بررسی کنید. اپلکیشن آیکیا به‌نام IKEA Place app مثال خوبی از این نوع ویدیوها است.

12. ویدیوهای مربوط به پیام‌های اختصاصی
تولید ویدیو ابزاری خلاقانه برای ادامه دادن یک گفتگو یا پاسخ دادن به شخصی از طریق ایمیل یا پیام است. با استفاده از ابزارهای HubSpot Video و Loom جلسه مهمی که دارید یا پیشنهادات اختصاصی که می‌خواهید به کسی بدهید را ضبط کنید. این ویدیوها شرایطی لذت‌بخش و منحصربه‌فرد برای مشتریان ایجاد می‌کنند و آن‌ها را به خرید از شما تشویق می‌کنند.


منبع:

https://aigitali.com/12-types-of-videos-for-video-marketing/



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 


1. استفاده از ویدیو دیگر اختیاری نیست، اجباری است
اگر کسب‌وکارتان تاکنون از بازاریابی ویدیویی استفاده نمی‌کرده است، امسال باید از این گزینه استفاده کنید. محتوای متنی اصلا نمی‌تواند با قدرت ویدیو رقابت کند، به‌خصوص وقتی بحث فروش آنلاین محصولات و خدمات مطرح است.

در این دنیای دیوانه‌وار سیار، مردم بیش از هر زمان دیگری ویدیو تماشا می‌‌کنند. آن‌ها با گوشی‌های‌شان ویدیو می‌بینند، ویدیوها را به اشتراک می‌گذارند و مطالب بیشتری درباره برندها و محصولات و خدمات‌شان می‌آموزند. آمار شرکت تبلیغاتی ایمپکت‌بی‌ان‌دی نشان می‌دهد که:

70 درصد مصرف‌کنندگان، یک ویدیو از یک برند به اشتراک گذاشته‌اند.
52 درصد مصرف‌کنندگان ادعا می‌کنند که تماشای ویدیوهای مربوط به محصول اطمینان‌شان را افزایش می‌دهد و بر تصمیم خرید آنلاین‌شان اثر می‌گذارد.
72 درصد کسب‌وکارها باور دارند که محتوای ویدئویی نرخ تبدیل‌شان (تبدیل علاقمند به مشتری) را افزایش داده است.
بازاریابی ویدیویی بسیار جذاب است، به‌خصوص اگر زنده یا لایو باشد. ترکیب ویدیوهای لایو با بازاریابی اینفلوئنسری، روشی قدرتمند در دیجیتال مارکتینگ است. اگر نسل جدید اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی یا افراد قدیمی‌تر مثل افراد معروف، ورزشکاران یا موسیقی‌دان‌ها با یک اینفلوئنسر لایو داشته باشند، مخاطبان زیادی به تماشای آن ویدیو ترغیب می‌شوند.

پلتفرم Twitch روزانه بیش از 15 میلیون کاربر فعال دارد و بیشتر آن‌ها گوش‌به‌زنگ هستند تا لایوهای اینفلوئنسرهای معروف را در این رسانه ببینند. مثلا نینجا که محبوب‌ترین اینفلوئنسر معرفی بازی‌های کامپیوتری است، اخیرا قراردادی انحصاری با شرکت میکسر (زیرمجموعه مایکروسافت) امضا کرده است تا ارزش و سود حاصل از ویدیوهای لایو در سال آینده را بررسی کند.

2. محتوای خوب همچنان مهم است (و حالا محل نشر محتوا از آن هم مهم‌تر است!)
در سال‌های اخیر بر تولید محتوای دقیق تاکید زیادی شده است و بازاریابی محتوا همچنان جزء مهمی از دیجیتال مارکتینگ است. کیفیت محتوا همیشه مهم است؛ اما شرکت‌های کنونی بیشتر بر محل نشر محتوا و هدف‌گیری مخاطب مناسب تاکید دارند. گوگل باعث درک عمیق‌تر و پیچیده‌تر از محتوای آنلاین شده است و بنابراین بازاریابان باید به‌دقت درباره بازار هدف‌شان فکر کنند و در 2020 برای گروه هدف‌شان محتوای تخصصی و ویژه تولید کنند.

بخش اعظم این موفقیت گوگل نتیجه به‌روز کردن ابزار bert (نرم‌افزار تحلیل زبان) در نوامبر 2019 است. این الگوریتم جدید به موتور جستجوی غول‌آسای گوگل کمک می‌کند که زبان معمول افراد در عبارات جستجو را بهتر بشناسد. نصیحت گوگل این است که به‌جای پیگیری روندهای جدید سئو، اطمینان حاصل کنید که سایت‌تان سریع است، لینک‌های مفید دارد و محتوای فاخری منتشر می‌کند.

خودتان را فریب ندهید: بازاریابی محتوای معمولی به هیچ جا نمی‌رسد. گوگل روزبه‌روز هوشمندتر می‌شود و محتوای عمیق، دقیق، به‌روز و سازگار با اهداف و نیازهای کاربران را در اولویت قرار می‌دهد. شرکت‌ها هنگام تولید محتوای جدید در 2020 باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

3. ایمیل‌ها اختصاصی‌تر می‌شود
ایمیل‌ها همچنان یکی از اصلی‌ترین کانال‌های برقراری ارتباط هستند و هنوز میلیاردها نفر برای اهداف شخصی، تجاری، صنعتی، قانونی، علمی و دانشگاهی‌ از آن‌ها استفاده می‌کنند. به‌ عبارت دیگر، ایمیل‌ها فعلا پابرجا هستند و بازاریابی ایمیلی همچنان مهم است.

با این وجود، بازاریابی ایمیلی متحول شده است و ارسال ایمیل‌‌های گروهی دیگر به‌اندازه گذشته موثر نیست. ترکیبی از خودکارسازی و شخصی‌سازی در بازاریابی ایمیلی اهمیت پیدا کرده است.

وقتی بتوانید بازاریابی ایمیلی خود را اختصاصی کنید؛ مثلا وقتی کاربر محصول خاصی را در اینترنت جستجو می‌کند، شما ایمیل مربوط به آن را برایش ارسال کنید و سپس قیمت ویژه یا نوع کاربری محصول را در ایمیلی اختصاصی اعلام کنید، بسیار موثر است. ایمیل اغلب بهترین راهکار برای تشویق مخاطب به اقدام و خرید است، به‌خصوص وقتی با تکنیک‌های بازاریابی مجدد همراه باشد.
بازاریابی ایمیلی یکی از هیجان‌انگیزترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیر است.

4. محتوای تعاملی رایج می‌شود
محتوای تعاملی هر چیزی است که مردم بتوانند روی آن کلیک کنند، swipe کنند (لینکش را بالا بکشند) و با آن تعامل آنلاین برقرار کنند. بر اساس آمار سایت Outgrow، حدود 93 درصد بازاریابان، محتوای تعاملی را در آموزش به خریدار موثر می‌دانند.

در سال 2020، شرکت‌‌های بیشتری از انواع محتوای تعاملی از جمله:

آزمون‌ها (کوئیزها) و نظرسنجی‌ها
تبلیغات واقعیت افزوده
ویدیوهای 360 درجه
استفاده خواهند کرد. این روش‌ها، تکنولوژی‌های مدرن بازاریابی ازجمله واقعیت افزوده و محتوای ویدیویی را ارتقا می‌دهند تا تجربه‌ای واقعی‌تر و جذاب‌تر برای مشتریان خلق کنند. امروزه، مصرف‌کنندگان از برندها انتظار دارند محتوایی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش برایشان تولید کنند تا احساس صمیمت بیشتری با آن برند داشته باشند.

5. اینستاگرام محبوب جوانان می‌شود
با رشد سریع اینستاگرام، تعداد کاربران این رسانه از یک میلیارد نفر فراتر رفته است که موفقیت فوق‌العاده‌ای است. اینستاگرام از آن رسانه‌هایی است که رشد سریع و چشمگیری داشته و مهم‌‌تر این‌که اغلب کاربرانش جوانان، به‌خصوص جوانان زیر 30 سال هستند. فیس‌بوک بخش بزرگی از این گروه جمعیتی را از دست داده و به رسانه اجتماعی سالخوردگان معروف شده است.

یکی از مشکلات احتمالی که بازاریابان باید به آن توجه کنند این است که اینستاگرام اخیرا تصمیم گرفته گزینه لایک را از این رسانه حذف کند. بسیاری از اینفلوئنسرها اعتراض خود به این حرکت را اعلام کرده‌اند و به همین دلیل شرکت‌ها باید به عواقب این تصمیم توجه کنند. اگرچه شاید این تصمیم باعث بهبود کیفیت محتوا شود؛ اما شاید خیلی از کاربران از این پلتفرم خارج شوند و برای دیده شدن در رسانه دیگری تلاش کنند.

6. شاید فیس‌بوک از رده خارج شود
فیس‌بوک دیگر شاه رسانه‌های اجتماعی نیست. بر اساس آمار مجله فوربز، 41 درصد کاربران فیس‌بوک بالای 65 سال هستند. پس، واضح است که فیس‌بوک دارد مخاطبان جوان خود را از دست می‌دهد، زیرا جوانان تجربه‌های تصویری‌تر و تعاملی‌تر در اینستاگرام، اسنپ‌چت و تیک‌تاک را ترجیح می‌دهند.

پس از رسوایی فیس‌بوک به‌خاطر انتشار اطلاعات محرمانه کاربران در 2018، این رسانه اعتبارش را تا حد زیادی از دست داد و افراد زیادی ناامیدی و انزجار خود را از اخبار جعلی و مزاحمت‌های سایبری در فیس‌بوک اعلام کردند. این رسانه که روزگاری شاه رسانه‌ها بود و قدرت مطلق داشت، کم‌کم محبوبیت خود را نزد جوانان از دست می‌دهد و شاید نسل جدید هرگز از آن استفاده نکنند.

بازاریابان دیجیتال باید بازار هدف خود در آینده را به‌دقت مشخص کنند، زیرا شاید فیس‌بوک برای بعضی گروه‌ها اصلا مناسب نباشد، به‌خصوص که دیگر محبوبیتی نزد کاربران جوان ندارد. فیس‌بوک هنوز عظیم و قدرتمند است و خیلی از مردم آمریکا هنوز از آن استفاده می‌کنند؛ اما بازاریابان باید هوشیارتر باشند، مخاطبان هدف خود را مشخص کنند و مطمئن شوند که این مخاطبان همچنان از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. در غیر این‌صورت، با استفاده از یک رسانه اجتماعی اشتباه، بودجه بازاریابی‌ را هدر می‌دهید.

7. Chatbotها بر خدمات مشتریان مسلط می‌شوند
چت‌بات‌ها نوعی نرم‌افزار هوش مصنوعی هستند که مانند یک دربان مجازی عمل می‌کنند، با کاربران تعامل می‌‌کنند و آن‌ها را در رسیدن به اهداف‌شان یاری می‌دهند. چت‌بات‌ها تعاملی طبیعی با انسان‌ها دارند و به‌خصوص این تعامل را از طریق چت‌های مکتوب برقرار می‌کنند؛ اما امکان تعامل شفاهی هم دارند. وقتی سیستم هوش مصنوعی در طول زمان اطلاعات جدیدی جمع‌آوری کرده و بینش جدیدی پیدا می‌کند، شرکت مطالب بیشتری درباره مشتریان می‌آموزد و می‌تواند خدمات بهتری به آن‌ها ارائه دهد.

در سال‌های 2018 و 2019، چت‌بات‌ها نقش مهمی در فیس‌بوک داشتند و ده‌ها هزار چت‌بات با وظایف مختلف در این پلتفرم وجود داشت. همه‌چیز از تهیه گزارش آب‌وهوا تا خودکارسازی فعالیت‌های پشتیبانی مشتریان را می‌توان به‌راحتی با نرم‌افزارهای پیچیده انجام داد. بات‌ها این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا تعامل اختصاصی و متمرکز با برندها داشته باشند و منابع محدود انسانی را کمتر مصرف کنند.

80 درصد کسب‌وکارها ادعا می‌کنند که می‌خواهند امسال از چت‌بات‌ها استفاده کنند. مزیت استفاده از چت‌بات‌ها:

خدمات 24 ساعته
پاسخ‌گویی فوری به سوال‌های مشتریان
بی‌نیازی به استراحت، رفتن به تعطیلات یا اضافه‌حقوق
دارند. تحقیق شرکت تیدیو در ژانویه 2020 نشان داد که 43 درصد مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند برای ارتباط با برند، به چت‌بات آنلاین آن پیام بدهند تا اینکه به مرکز خدمات مشتریانش زنگ بزنند. بنابراین، از آنجاکه کسب‌وکارها و مشتریان به استفاده بیشتر از چت‌بات‌ها علاقه دارند، استفاده از آن‌‌ها یکی از ترندهای اصلی دیجیتال مارکتینگ در 2020 است.

8. بازاریابی در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اوج می‌گیرد
اپلیکیشن‌های اجتماعی پیام‌رسان فقط برای تماس با دوستان و خانواده مفید نیستند. در سال‌های اخیر، کسب‌وکارهای همه صنایع علاقه زیادی به اَپ‌هایی مثل فیس‌بوک‌مسنجر و واتس‌اَپ پیدا کرده‌اند که اصلا تعجبی ندارد؛ زیرا این رسانه‌ها فرصت‌های فوق‌العاده‌ای در اختیارتان قرار می‌دهند:
3 میلیارد کاربر ماهانه در فیس‌بوک‌مسنجر فعال هستند و هر ماه بیش از 10 میلیارد پیام برای هم ارسال می‌کنند.
واتس‌اَپ 1.6 میلیارد کاربر فعال دارد که هر روز 55 میلیارد پیام برای هم ارسال می‌کنند.
با این‌که کانال‌های سنتی مثل ایمیل و رسانه‌های اجتماعی هنوز فاصله زیادی تا انقراض دارند؛ اما مردم در اَپ‌های پیام‌رسان فوری فعال‌تر هستند. در 5 تا 7 سال آینده، بازاریابی در شبکه‌های پیام‌رسان به اولین کانال بازاریابی در سراسر دنیا تبدیل می‌شود. بنابراین، برندها باید برای ارتباط با مشتریان از این پلتفرم‌ها استفاده کنند. بازاریابی از طریق فیس‌بوک‌مسنجر 8 تا 10 برابر جذاب‌تر از گذاشتن پست‌های معمولی در فیس‌بوک است.

اَپ‌های پیام‌رسان به شرکت‌ها امکان می‌دهد که با ارسال پیام‌های کوتاه و اختصاصی به گروه عظیمی از مخاطبان دسترسی پیدا کنند. اگر وب‌سایت شرکت فروشنده گزینه چت زنده داشته باشد، احتمالا 63 درصد مصرف‌کنندگان آنلاین دوباره به این وب‌سایت سر می‌زنند. پس شرکت‌ها باید این کانال ارتباطی را جدی بگیرند.

در سال‌های آینده، بیشتر شاهد بازاریابی در اَپ‌های پیام‌رسان خواهید بود و اغلب شرکت‌ها برای جذب کاربران از ویدیوها و محتوای تعاملی استفاده می‌کنند.

9. بازاریابی چندکاناله بسیار مهم می‌شود
بازاریابی چندکاناله به‌معنی بازاریابی کردن در چند پلتفرم از جمله ایمیل، اَپ‌ها، رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت است. کسب‌وکارها با پیروی از این رویکرد می‌توانند نقاط تماس دیجیتال بیشتری با مشتریان داشته باشند و تجربه بهتری برای کاربران رقم بزنند.

با انتشار پیام‌های ثابت و یکسان از برندتان در همه کانال‌ها، نتیجه بهتری می‌گیرید. شرکت ClickZ گزارش داده است که بازاریابی چندکاناله سه برابر بیشتر از بازاریابی تک‌کاناله باعث جذب مخاطبان می‌شود. وقتی برای بازاریابی از چند کانال استفاده کنید، درصد حفظ مشتریان، میانگین سود حاصل از سفارش‌ها و تکرار خرید به‌شدت افزایش می‌یابد.

با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند درک بهتری از رفتار مشتریان پیدا کنند و اختصاصی‌ترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهند. تمرکز بر بازاریابی چندکاناله تجربه مشتریان را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود باز هم سراغ شما بیایند.

10. تعامل صوتی و شفاهی همچنان رشد می‌کند
به لطف Siri، گوگل، الکسا و سایر ابزارهای هوشمند، تعامل شفاهی رشد چشمگیری داشته است. رشد این ابزار نشان می‌دهد که مردم حرف زدن را دوست دارند و آن را به هر نوع تعامل دیگری ترجیح می‌دهند. حالا ماشین‌ها با روش مطلوب مردم برای جستجو، خرید و کشف چیزهای تازه آشنا شده‌اند.

اما استفاده از این ابزار چالش‌های مختلفی هم دارد. تایپ یک جمله با جستجوی صوتی آن کاملا فرق دارد و در هر روش نتایج متفاوتی را می‌بینید. وقتی کسی مطلب موردنظرش را در موتور جستجو تایپ می‌کند، یک صفحه کامل از نتایج را می‌بیند؛ اما وقتی به‌صورت شفاهی چیزی را جستجو کنیم، موتور جستجو در بهترین حالت چند گزینه محدود به کاربر ارائه می‌دهد و شاید فقط یک نتیجه را برای کاربر نمایش ‌دهد.

هنگام تعیین استراتژی جستجوی صوتی فقط نباید به ارائه نتایج مرتبط اکتفا کنیم، بلکه باید تجربه‌ای منحصربه‌فرد و بهینه برای مشتری ایجاد کنیم که موجب برقراری ارتباط و وفاداری او به برند شود.

بازاریابانی که هدف‌شان جذب علاقمندان به جستجوی صوتی است، باید حرف‌شان را به زبان محاوره بنویسند و از کلیدواژگان مرسوم در صحبت روزانه استفاده کنند؛ نه از کلمات نوشتاری. با این روش به جایگاه مطلوب «پوزیشن زیرو» (اولین نتیجه در جستجوی گوگل) یا به اسنیپت‌های برتر گوگل می‌رسید.

یا سازگار ‌شوید یا عقب می‌مانید
همان‌طور که متوجه شدید، دنیای دیجیتال مارکتینگ به‌سرعت در حال پیشرفت است. تکنولوژی هوش مصنوعی، ویدیو، جستجوی صوتی و محتوای تعاملی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی در 2020 هستند. کسب‌وکارها دیگر فرصتی برای تعلل ندارند، زیرا جمعیت جوان و مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به تکنولوژی دوست دارند که برندها با روش‌های جدید و هیجان‌‌انگیز با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و مسیر خریدشان را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند.

شما کدام یک از این روندها در کسب و کار خود به کار بسته اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید

:: بازدید از این مطلب : 44

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 


1. ایجاد صفحات عمومی
اگر هیچ ایده ای برای کسب درآمد ندارید تاسیس صفحات عمومی بهترین و رایج ترین کار برای کسب درآمد از اینستاگرام است، صفحات عمومی به صفحاتی گفته میشود که عموم جامعه مخاطب آنها هستند مثل: صفحات ویدیو و کلیپ طنز، جک، سرگرمی، دلنوشته، متن خاص، انگیزشی، سخن بزرگان، فکت و… همه میدانیم که همه کاربران اینستاگرام میتوانند مخاطب این قبیل صفحات باشند و بالطبع اگر با اصول و تکنیک های اینستاگرام آشنا باشیم میتوانیم خیلی سریع یک پیج پربازدید بسازیم و از روش های مختلف مثل تبلیغات درآمد خوبی داشته باشیم.
2. رستورانگردی و کافه گردی
پدیده ای که بسیار در اینستاگرام رایج شده، افراد به رستورانگردی و کافه گردی میپردازند و در این زمینه تولید محتوا می کنند و پست های جذابی منتشر میکنن سپس با مخاطبی که جذب کرده اند میتواند توجه هر رستورانی را نیز جلب کنند، در ابتدای کار به رایگان رستوران ها و اماکن مختلف معرفی میشوند و قطعا هیچ رستورانی از تبلیغ رایگان بدش نمیاد اما رفته رفته که مخاطبان شما افزایش یافت این رستوران ها هستند که برای معرفی به شما هزینه های بالا پرداخت میکنند.
3. هتل گردی
ایده سوم یعنی هتل گردی که هنوز در ایران نمونه خاصی از آن نمیبینیم میتواند برای شما بسیار پولساز باشد، اگر اهل سفر هستین و با هتل ها و خدمات مختلف آنها آشنایی دارید میتوانید آنها را معرفی و تحلیل کنید، تهیه و س اخت ویدیو از محیط هتل ها تنها به کمی روابط عمومی نیاز دارد و قطعا هتل ها از معرفی و تبلیغات رایگان بدشون نمیاد اما توجه داشته باشید که بزرگنمایی نکنید و ویدوهای شما جنبه تبلیغاتی برای مخاطب نداشته باشد، فقط سعی کنید که نیازی از مخاطب را برآورده کنید، اگر بتوانید در این زمینه قوی ظاهر شوید مطمئنا در آینده اقامتگاه ها و مکان های بومگردی برای تبلیغات به سراغ شما می آیند یا اینکه شما میتوانید پیشنهاد خودتان را برای آنها ارسال کنید.
4. همکاری در فروش
وقتی شما خودتان محصول یا خدماتی برای فروش ندارید، میتوانید با کسانی که واردکننده یا عرضه کننده هستند همکاری در فروش داشته باشید و کالا یا خدمات آنها را بفروش برسانید، این کار میتواند برای شما سود بسیار مناسبی داشته باشد به شرط اینکه حتما سراغ تولید، وارد یا عرضه کننده بروید و از همکاری با واسطه ها خودداری کنید چون سود شما را به شدت کاهش میدهد. در این مورد بازاریابی در اینستاگرام را باید به خوبی بلد باشید.
5. عکاسی
عکاسی هنوز شغلی پردرآمد به حساب می آید و این روزها انعطاف این شغل بیش از هر زمان دیگری احساس میشود، افراد در اینستاگرام برای اینکه چند عدد پست زیبا منتشر کنند حاضر هستند که هزینه کنند، اگر نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید میتوانید برای چند ساعت عکاسی درآمد مناسبی داشته باشید، در کنار اینکار میتوانید عکاسی سمینارها و ورکشاپ های مخلتف را قبول کنید یا عکاسی از محصولات دیگران که این روزها هر کسبوکاری نیازمند این است که عکس های با کیفیت از محصولات خود تهیه کند.
6. مدیریت صفحات اینستاگرامی
شما میتوانید با مدیریت صفحات اینستاگرام دیگران و یا کسب و کارهای مختلف کسب درآمد داشته باشید، در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها مدیریت پیج خود را به دیگران میسپارند، برای اینکار ش ما باید ابتدا خودتان با اصول و قواعد و تکنیک های اینستاگرام آشنایی کافی داشته باشید و در مدیریت صفحات اینستاگرام مهارت های لازم را داشته باشید، مدیریت صفحات اینستاگرامی میتواند برای شما درآمد خوبی داشته باشد به شرط اینکه تجربه کافی را داشته باشید.
7. فروش مستقیم کالا
ایده ای که می خواهم به شما معرفی کنم، فروش مستقیم کالا می باشد. شما می توانید هر محصولی را برای فروش در اینستاگرام بگذارید. برای تامین کردن محصول می توانید محصولات را به قیمت عمده خریداری کنید یا اگر فروشگاه فیزیکی یا مغازه دارید، محصولات مغازه خود را به فروش بگذارید. انتخاب حوزه ی کاری و نوع محصولات بستگی به علاقه و سرمایه خودتان دارد. شما وقتی عکس محصولی را در اینستاگرام خود به اشتراک می گذارید، عده ی زیادی از مخاطبان محصول شما را می بینند و درخواست خرید می کنند.
8. آموزش
شما می توانید آموخته های خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید تا مخاطبان زیادی را به پیج خود جذب کنید. سپس تخصص خود را می توانید در قالب دوره های آموزشی مختلف طراحی کنید و آن را به مخاطبانی که جذب کرده اید بفروشید. پیشنهاد می کنم اصول آموزش آنلاین را در ابتدا یاد بگیرید و سپس شروع به این کار کنید. اگر دوره های شما کاربردی و تاثیر گذار باشد، مخاطبان زیادی هم خواهید داشت.
9. فروش محصولات دانلودی
اگر شما یک تخصصی دارید که می توانید آن را تبدیل به یک آموزش کنید، می توانید از طریق پیج خود محصول آموزشی تان را بفروشید. یا علاوه بر محصول
آموزشی می توانید دیگر محصولات دانلودی هم از طریق اینستاگرام به فروش برسانید.
10. پیج خبری و اطلاع رسانی
شما می توانید یک پیچ خبری مرتبط با شهرتان یا هر موضوع دیگر را ایجاد کنید. موضوع پیجتان را با توجه به علاقه و تخصصتان انتخاب کنید و شروع کنید به تولید محتوا. موضوع پیج شما ممکن است خبری، اطلاع رسانی با یک پیج متناسب با شهرتان باشد. پس از اینکه تولید محتوای خود را انجام دادید، مخاطبان زیادی به پیج ش ما جذب خواهند شد و شما می توانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید.
11. مسافرت و تفریح
در تولید محتوای خود خلاقانه عمل کنید، مخاطبان زیادی هستند که از این ایده استقبال می کنند. اگر اهل سفر یا تفریح هستید، لحظات خود را به صورت پست و استوری برای مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. تجربه ی هایی که در شهر های مختلف کسب می کنید، غذاهایی که می می کنید و تا جایی که می توانید حس خوب به مخاطبان القا کنید. اگر کارتان را خوب انجام دهید شما به عنوان کسی که سفرنامه های خود و تجربه ی تفریح های خود را مدام به اشتراک میگذارد، مخاطبان زیادی جذب شما می شوند. شما می توانید با آژانس های مسافرتی همکاری کنید، با کسانی که تورهای مسافرتی برگزار می کنند یا از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید.
12. ساخت کلیپ
این روش یکی از روش هایی هست که تعداد زیادی از افراد در حال حاضر مشغول به انجام این کار هستند. در ساخت کلیپ باید خلاقانه باشید و در دیالوگ های جذابی را درست کنید. تا کلیپ هایی که می سازید برای مخاطبان جذاب باشد. افرادی که کلیپ می سازند در حال حاضر با توجه به میزان فالوور هایشان در آمد های خیلی عالی دارند.
13. برند سازی شخصی
اگر روی برند شخصی خود به اندازه کافی کار کنید، قطعا مشتریان بیشتری خواهید داشت و فروش شما چند برابر می شود. شما هر خدمتی را که می توانید ارائه دهید در اینستاگرام به عنوان برند خود معرفی کنید. مثلا یک معلم زبان معمولی میزان درآمدش فقط از طریق کلاس هایی هست که خودش بصورت حضوری برگزار می کند. اما معلم زبانی که بر روی برند شخصی خود کار می کند، و خودش تبدیل به یک برند می شود، مخاطبان زیادی هوادار این معلم شده، افراد زیادی پیج این معلم را فالو می کنند، و این معلم می تواند علاوه بر کلاس های حضوری از طریق آموزش های آنلاین هم درآمد داشته باشد.
14. بلاگری
بلاگرها افرادی هستند که در اینستاگرام مدام در حال تولید محتوا، گذاشتن پست و استوری و در حال تعامل با مخاطبان خود هستند. شما هم می توانید روزمرگی های خود را به نحو صحیح به اشتراک بگذارید و با مخاطبان خود در تعامل باشید. بلاگر شدن نوعی سبک زندگی اینستاگرامی هست، که شما باید لحظات مختلف زندگی خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. بلاگر ها در حوزه های مختلفی مشغول به فعالیت هستند. شما باید در ابتدا حوزه خودتان را مشخص کنید و سپس شروع به کار کنید.
15. فروش صنایع دستی
ممکن است شما هم محصولاتی را خودتان تولید می کنید. مثلا زیور آلات یا هر محصول دیگری. براحتی می توانید محصول خود را از طریق اینستاگرام بفروشید. صنایع دستی یک حوزه ی گسترده است که شما ممکن است با توجه به تخصصتان محصول خودتان را تولید می کنید. برای تولید محصولات تا آنجایی که می توانید خلاق باشید، چه در تولید یا معرفی و چه در بسته بندی سفارش هایی که میخواهید ارسال کنید.
16. فروش اجناس دست دوم
عموما در بازارهای محلی مانند جمعه بازارها و سمساری ها و هرجای دیگری، می توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید و آن ها را در پیج اینستاگرامی خود قرار دهید و برای آن ها مشتری پیدا کنید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم عالی است.
17. آشپزی
آیا مهارت آشپزی خاصی دارید و به دنبال راهی هستید تا این مهارت و علاقه تان به آشپزی را به یک کسب و کار تبدیل کنید؟ اگر این چنین است، شما باید این مسیر ار انتخاب کنید و به یک آشپز شخصی تبدیل شوید. قطعا می دانید این شغل یعنی این که وعده های غذایی هفتگی/ روزانه ای را با رعایت ارزش های غذایی طیف گسترده ای از خوراکیها به مشتری تان ارائه کنید. اینستاگرام محیط خوبی برای تبلیغ آشپزی شماست.
18. مربی شخصی
چند گواهینامه و کمی زمان، می توانید علاقه تان به خوش تیپ بودن را به زندگی روزانه تان گره بزنید. به دیگران در رسیدن به اهداف فیزیکی شان کمک کنید و چند فن مناسب به آنها بیاموزید که باعث آسیب زدن به خودشان نشوند. وقتی به دیگران کمک کنید از این کار احساس رضایت خواهید داشت. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در اینستاگرام را امتحان کنید.
19. مشاوره تغذیه
امروزه اکثر افراد در مورد خوراکی هایی که می خورند نگران هستند و اغلب به دنبال راهنمایی درباره ی عادات غذایی و برنامه ی رژیمی هستند. اگر در این زمینه تخصص دارید میتوانید تخصص خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و بدین ترتیب کار خود را تبلیغ کنید.
20. کادویی
یکی دیگر از ایده هایی که می تواند در اینستاگرام پولساز باشد، پیج های با مضمون کادویی که شامل طیف وسیعی می باشند، از پوشاک و ساعت بگیرید تا هر چیزی که می توان آن را به عنوان کادو و هدیه به کسی تقدیم کرد. این بخش هم به دلیل مشغله زیاد و زمان کمی که اکثر مردم ایران درگیر آن هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مردم دوست دارند کادو و هدیه هایی که می خواهند به دیگران ببخشند را به صورت آنلاین خریداری کنند.
21. آرایش و زیبایی
ناگفته پیداست که زنان ایران و اخیرا مردان هم به زیبایی خود اهمیت زیادی می دهند. در این بین هم ایده های پولساز زیادی وجود دارد که شما با تمرکز بر روی این ایده ها می توانید آن ها را پیدا کنید ش ما می توانید در زمینه آرایش و زیبایی به درآمدهای خوبی در اینستاگرام دست یابید.
22. گل و گیاه
یک ایده درآمدزا و پولساز سبز! خب طبیعتا فروش گل وگیاه در اینستاگرام هم طرفداران خاص خودش را دارد. برای این کار نیاز است که یک گلخانه با یک هزینه پایین حتی در یک نقطه دورافتاده برپا کنید. فقط با داشتن گلهای زیبا و یک صفحه اینستاگرام فعال و پویا می توانید به راحتی از آن پول دربیاورید!
23. نقد و بررسی محصولات
شما می تونید بعنوان یک منتقد و بررسی کننده محصولات در حوزه های مختلف محتوا تولید کنید مثل نقد و بررسی موبایل، دوربین، کتاب و چیزهای دیگر که باعث جذب علاقمندان به صفحه شما میشود.
24. نقاشی
یک روش دیگه برای کسب درآمد از اینستاگرام نقاشی است. اگر به نقاشی و طراحی تسلط دارید حتما طرح های خود را به اشتراک بگذارید. بزودی کلی مخاطب بدست می آورید.
25. ویدیو سازی و انیمیشن
به دیرین دیرین و سوریلند جدید تبدیل شوید و با ایده های عالی پول در بیارورید. اینطور ویدیوها به شرط محتوای جالب قابلیت انتشار سریع دارند و شما خیلی زود میتوانید به محبوبیت برسید و کسب درآمد از اینستاگرام رو تجربه کنید.
26. مربی بدنساز
پیمان رجبی شوید و از کسب درآمد از اینستاگرام را امتحان کنید. اگر تناسب اندام خوب، دانش کافی و علاقه زیاد دارید به خوش هیکل شدن مردم کمک کنید. اکثر مردم به تنهایی کاری را انجام نمی دهند و شما را بعنوان یک حرفه ای استخدام می کنند تا آن ها را کمک کنید.
27. محصولات و خدمات دیگران را بفروشید.
شما می توانید محصولات یا خدمات خص ثالث را در اینستاگرام به فروش برسانید. به عنوان مثال در پیج های اینستاگرام افراد زیادی هستند که پوشاک فروشگاه های دیگر را تبلیغ می کنند.
28. مشاوره اینستاگرامی
امروزه مشاغل مشاوره بسیار رواج پیدا کرده است. بسیاری از افراد در سراسر جهان نیازمند کمک حرفه ای از متخصصان کشورهای مختلف هستند. بنابراین شروع یک مشاوره حرفه ای در اینستاگرام روشی بسیار مناسب برای گسترش تجارت شما است.
29. مدل
اگر قیافه خوبی دارید و خوشتیپ هستید می توانید به عنوان مدل برای کسب و کارهای مختلفی کار تبلیغات انجام دهید. برای مثال می توانید در عکسی از محل کار فردی عکس بگیرید و کسب و کار او را تبلیغ کنید.
30. مشاوره حقوقی در اینستاگرام
اگر در زمینه حقوق سر رشته دارید می توانید پیجی با این عنوان ایجاد کنید و به افراد مشاوره حقوقی بدهید و کسب درآمد کنید.
31. سلامت زنان
امروزه بانوان به دنبال راهکارهایی برای حفظ سلامتی خود هستند. اگر در در این حوزه تخصص دارید می توانید با ایجاد پیجی در اینستاگرام پاسخگوی بانوان باشید و با مشاوره های خود به کسب درآمد برسید.
32. کتاب های الکترونیکی
همانطور که مطلع هستید، امروزه کتاب های الکترونیکی در بین مردم بسیار محبوب است. شما اگر قادر به ساخت کتاب های الکترونیکی هستید، می توانید با زدن پیجی در اینستاگرام کتاب های الکترونیکی خود را به فروش برسانید.
33. ساخت موشن گرافیک
امروزه موشن گرافیک نقش مهمی در تبلیغات دارد. اگر با نرم افزار افتر افکت آشنا هستید می توانید موشن گرافیک بسازید و در پیج اینستاگرامی خود منتشر کنید. افراد با دیدن کارهای شما پروژه های موشن گرافیک خود را به شما خواهند سپرد.
34. گویندگی و دکلمه خوانی
اگر از صدای خوبی بهره مند هستید می توانید کار گویندگی و دکلمه خوانی انجام دهید و مخاطبان را به سمت پیج خود جذب کنید. همچنین می توانید دکلمه های اختصاصی برای افراد مختلف ایجاد کنید. کافی است که چند نمونه از کارهای با کیفیتتان را در پیج اینستاگرامی خود قرار دهید.
35. سخنرانی انگیزشی
شما می توانید س خنرانی های انگیزشی خلاقانه ای تهیه کنید و آن را در در پیج اینستاگرامی به اشتراک بگذارید. پس از اینکه فالوور شما به حد مطلوبی رسید، می توانید اقدام به تبلیغ کنید.
36. تدریس زبان انگلیسی
امروزه یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رضا آرش نیا شوید و با تدریس خلاقانه زبان انگلیسی افراد را به سمت پیچ خود بکشانید. شما پس از مطرح شدن می توانید اقدام به تهیه جزوه و سی دی های آموزشی کنید و از طریق اینستاگرام به فروش برسانید.
37. مشاوره دارویی
شما اگر داروساز هستید و در این زمینه تخصص دارید می توانید پیجی با عنوان مشاوره دارویی ایجاد کنید و به افراد در چگونگی مصرف داروهای مختلف کمک کنید و مشاوره دهید و از این طریق درآمد زایی کنید.
38. آموزش تکنیک های کامپیوتر
اگر دانش آموخته کامپیوتر هستید و در این زمینه حرفه ای هستید، می توانید کلیپ های کوتاه در مورد تکنیک های مختلف کامپیوتر در پیجتان به اشتراک بگذارید و مخاطب جذب کنید و از این طریق به درآمدزایی خوبی برسید.
39. مشاوره تحصیلی
مشاوره تحصیلی به جهت نقش مهمی که در موفقیت دانش آموزان و دانشجویان در مسیر تحصیلی و شغلی خود ایفا میکند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر مشاوره تحصیلی هستید و یا جزو نفرات برتر کنکور هستید، میتوانید پیجی در اینستاگرام بسازید و به افراد مشاوره تحصیلی بدهید.
40. معرفی نرم افزار
شما می توانید به صورت تخصصی نرم افزارهای مختلف را در پیج اینستاگرامی خود معرفی کنید و علاقمندان این حوزه را به صفحه خود جذب کنید. با بالا رفتن مخاطبان پیج خود می توانید تبلیغات کنید.
41. فروش جزوه
شما می توانید جزوه های رشته های مختلف را گردآوری کنید و در اینستاگرام به فروش برسانید. فروش جزوه روش بسیار خوبی برای کسب درآمد است که هزینه چندانی در پی ندارد.
42. مشاوره روانشناسی
اگر فارغ التحصیل رشته روانشناسی باشید، می توانید تاثیر عمیقی بر افراد، خانواده ها و به طور کلی بر سلامت جامعه داشته باشید. خدمات مشاوره روانشناسی به افراد کمک می کند تا در موقعیت های دشوار زندگی بتوانند مدیریت داشته باشند. کافی است پیجی در اینستاگرام ایجاد کنید و به افراد مشاوره دهید و به کسب درآمد
برسید.
43. اخبار ورزشی
امروزه افراد زیادی خبرهای مختلف ورزشی را دنبال می کنند. شما می توانید پیجی ایجاد کنید و اخبار و رویدادهای مهم ورزشی ایران و جهان را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. شما اگر به صفحه ایتتاگرامی ورزش 3 و یا نود بیندازید متوجه خواهید شد که چه درآمد عالی از این راه کسب می کنند که عمده این کسب درامد از طریق تبلیغات است.
44. دیجی کالا
در سیستم کسب درآمد دیجی کالا هر کس می تواند با یک عضویت ساده و فروش کالاها به ازای خرید هر کاربر، پورسانت دریافت کند. شما می توانید محصولات دیجی کالا را در اینستاگرام تبلیغ کنید و کانالی برای کسب درآمد آنلاین خود ایجاد کنید.
45. نوشتن ترانه
اگر ترانه سرای خوبی هستید، می توانید اشعار خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و خوانندگان را به سمت اشعار زیبای خود بکشانید. امروزه ترانه سرایی درآمد خوبی دارد و با توجه به این که صنعت موسیقی طی یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است، در نتیجه به کسب و کار شما کمک زیادی می کند.
46. مشاوره مالی و بازاریابی
مشاوران مالی و بازاریابی به توجه به شرایط فعلی شما از نظر مالی و اهدافی که برای آینده در نظر دارید، توصیه های خود را برای سرمایه گذاری ارائه می کنند. اگر مشاوره مالی هستید می توانید از طریق اینستاگرام کسب و کار خود را گسترش دهید و به درآمد بیشتر برسید.
47. معرفی کتاب
شما می توانید کتاب های مهم و پرفروش را در پیج اینستا معرفی کنید و خلاصه ای از کتاب را برای علاقه مندان ارائه دهید. با بالا رفتن فالوور صفحه شما می توانید از طریق تبلیغات به درآمد برسید.
48. کاریکاتور
شما می توانید نمونه های کارهای خود را در اینستاگرام در معرض نمایش عموم قرار دهید و توجه افراد را به کاریکاتورهای خود معطوف کنید. ش ما می توانید مهم ترین رویدادهای روز را به ص ورت کاریکاتور نمایش دهید. با بالا رفتن تعداد مخاطبان می توانید از روش تبلیغ استفاده کنید.
49. جعبه باز
در این روش شما فرد محصولات را جعبه گشایی می کنید و از محتویات جعبه برای دیگران صحبت می کنید و مخاطب اطلاعات کامل و دقیقی از محصول به دست می آورد. مسلما افرادی که به اینکار مشغول هستند مورد توجه نمایندگی شرکت های بزرگ و تولیدکنندگان و برندهای مختلف هستند و برای معرفی محصول از این شرکت ها مبالغ قابل توجهی دریافت می کنند.
50. ترجمه آهنگ
شما می توانید آهنگ های خوانندگان معروف خارجی را ترجمه کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. پس از اینکه فالوورهای شما به مقدار قابل توجهی رسید می توانید کار تبلیغات را در پیش بگیرید. رادیو موزیکال یکی از پیج هایی است که در این زمینه به موفقیت رسیده است.
51. معرفی فیلم
شما از طریق معرفی فیلم نیز می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. برای این کار فیلم های روز دنیا را گلچین کنید و ص حنه ای مهیج یا تریلر آن را در پیج خود قرار دهید. پس از مدتی می توانید با تبلیغات به درآمد برسید.
52. استندآپ کمدی
اگر طناز خوبی هستید و می توانید استندآپ کمدی کنید، درآمد خوبی در انتظار شماست. عرفان علیرضایی و علی صبوری دو نمونه از طنازان اینستاگرام هستند که در کار خود بسیار موفق ظاهر شده اند. پس از ستندآپ کمدی خود فیلم بگیرید و به اشتراک بگذراید.
53. حواشی افراد مشهور
شما می توانید از حواشی افراد معروف مانند بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و … پست تهیه کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. پس از مدتی مخاطبان شما افزایش پیدا خواهند کرد. که در ادامه می توانید از طریق تبلیغات به درامد برسید.
54. ضبط پادکست
پادکست ها در حال حاظر فوث العاده داغ هستند و دلیل خوبی دارند. با مشغله هایی که در زندگی داریم، افراد بیشتری به دنبال روش های انفعالی تر برای دریافت یک محتوا هستند. پادکست ها فرصت فوق العاده ای برای جذب مخاطب و کسب و کار اینستاگرامی فراهم می کنند.
55. طراحی و برگزاری تور
تعداد افرادی که عاشق سفر هستند ولی زمان و دانش برنامه ریزی آن را ندارند روزانه در حال افزایش است. شما می توانید با استفاده از استعلام قیمت بلیط، رزرو اقامتگاه، غذا و… یک تور طراحی کنید. یک ص فحه اینستاگرام مملو از عکس های جذاب و مرتبط می تواند شما را در رسیدن به یک تور لیدر مجازی کمک کند.
56. ایجاد پیج موزیک
پیج های موسیقی و موزیک میتوانند مورد توجه خوانندگان جدید و نوظهور باشند، زیرا آنها به دنبال جلب توجه افرادی هستند که اهل موسیقی و دانلود اهنگ باشند، زمانی که شما یک پیج در حوزه موسیقی داشته باشید و اخبار و کلیپ های مربوط به خوانندگان را منتشر کنید میتوانید با موسسات مختلف در زمینه پخش موسیقی همکاری کنید و درآمد خوبی را از این طریق بدست آورید.
57. طراح گرافیک
یک طراح گرافیک میتواند نمونه کارهای خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارد و سپس از این طریق جذب مشتری کند، یک طراح گرافیک حرفه ای میتواند آموزش هم در کنار کار خود داشته باشد و از این طریق هم کسب درآمد خوبی را برای خود رقم بزند. حتی بسیاری از افراد در اینستاگرام هستند که توانایی طراحی تصاویر و پست برای اینستاگرام را ندارند و به یک فرد خلاق برای انجام این موارد نیازمند میشوند که اگر شما بتوانید به خوبی خودتان را نشان بدهید درآمد این کار کاملا قابل توجه است.
58. دابسمش
پیج هایی که دابسمش های خلاقانه تولید می کنند، مخاطبان زیادی را جذب می کنند. برای ساخت دابسمش می توانید تنها یا گروهی انجام دهید. وقتی کلیپ های شما به بازدید های بالایی رسید، کسب و کارهای مختلفی هستند که به شما در خواست تبلیغات می دهند.
59. تولید محتوای خوراکی
تولید محتوای خوراکی و متناسب با غذا ایده و روشی است که مخاطبان زیادی علاقه مند به این کار هستند. شما می توانید از رستوران، فست فود یا کافه هایی که می روید و غذا می خورید فیلم بگیرید و تولید محتوا کنید. مخاطبان با دیدن فیلم های خوراکی های بسیار به پیج شما علاقه مند می شوند. معروف ترین فردی که از این طریق کسب درآمد می کند حمید سپید نام یا همان مستر تیستر هست.
60. تولید محتوا
یکی از ایده های عالی کار در اینستاگرام می تواند تولید محتوا باشد. فرقی نمی کند آگهی می نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در ایتاگرام است. تولید محتوا یک فرآیند کم هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا، و همچنین یک برنامه ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم افزاری که ممکن است هزینه ی راه اندازی داشته باشد.
61. خیاطی
شما می توانید از نمونه کارهای خود در زمینه خیاطی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و کسب و کار خود را تبلیغ کنید و همچنین می توانید ویدیوهای آموزشی تهیه کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید.
62. فروش کتاب های دست دوم
شما می توانید کتاب های خود را که لازم ندارید در ایستاگرام به فروش برسانید. راه دیگر درآمدزایی از این طریق این است که کتاب های دست دوم را از جاهای مختلف تهیه کنید و در پیج خود به فروش برسانید.
63. فروش ابزار الات ماشینی
شما می توانید ابزار آلات ماشینی مختلف را از جاهای مختلف تهیه کنید و با درصد کمی بیشتر در اینستاگرام به فروش برسانید. با این کار کسب و کار خود را نیز تبلیغ می کنید. فروش ابزارالات ماشینی روش بسیار خوبی برای کسب درآمد در اینستاگرام است.
64. خرید و فروش حیوانات خانگی
یکی از محبوب ترین ایده های پولساز در اینستاگرام خرید، فروش و نگهداری حیوانات خانگی است. البته این دسته جزو آن مواردی است که شما حتما باید به آن علاقمند باشید.
65. عطر و ادکلن
یک ایده خوش بو و شیک! هرچند ممکن است شما بدون اینکه عطر یا ادکلنی را بو کنید، آن را خریداری نکنید! اما جالب است بدانید که بسیاری از افراد هستند که ترجیح می دهند حتی عطر یا ادکلن خود را هم از اینستاگرام خریداری کنند!! اگر شما تولید کننده عطر یا ادکلن باشید قطعا سود بیشتری نصیبتان خواهد شد.
66. فروش لباس
اگر صاحب مغازه لباس فروشی هستید می توانید از لباس های خود عکس بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. بدین می توانید لباس های خود را هر چه بیشتر به فروش برسانید و همچنین کسب و کار خود را تبلیغ کنید.
67. سرگرمی
شما می توانید یک پیج سرگرمی بزنید و در محتوای خود از کلیپ های خنده دار، جوک و مطالب سرگرم کننده بگذارید. پس از زیاد شدن مخاطبان از طریق تبلیغاتی که می گیرید می توانید کسب درآمد کنید.
68. ترجمه
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اکثر ترجمه ها به روش غیرحضوری و از راه دور انجام می شود. شما اگر با کار ترجمه آشنا هستید، می توانید نمونه کارهای خود را در پیج اینستاگرامی خود قرار دهید و کار ترجمه دیگران را انجام دهید.
69. آموزش بورس
امروزه رشد و توسعه اقتصادی، نیازمند برخورداری از بازارهای مالی گسترده و کارا است. اگر در زمینه بورس تخصص دارید می توانید پیجی در همین حیطه در اینستاگرام ایجاد کرده و به افراد مشاوره و آموزش دهید.
70. ایجاد پیج دانستنی
شما می توانید یک پیج اینستاگرامی در رابطه با دانستنی ایجاد کنید و دانستنی های روز دنیا را در صفحه خود قرار دهید. اگر با فتوشاپ نیز آشنا باشید می توانید مطالب را درون قالب های تصویری جذابی قرار دهید و مخاطب را جذب کنید. با بالا رفتن مخاطبان پیجتان می توانید تبلیغات کنید.
71. آموزش تکنیک های کنکور
سرعت تست زدن در کنکور عامل بسیار مهمی در موفقیت در کنکور است. شما می توانید در حوزه مربوط به خود اقدام به تهیه ویدیو کنید و تکنیک های تست زنی را آموزش دهید. اینستاگرام بستر مناسبی برای تهیه ویدیوهای آموزشی شما استو از این طریق می توانید به کسب درآمد خوبی برسید.
72. فروش خودرو
شما می توانید از طریق اینستاگرام خودروهای خود را بهتر و بیشتر به فروش برسانید. پس اکانتی ایجاد کنید و خودروها خود را به فروش برسانید و کسب و کار خود را نیز تبلیغ کنید.
73. فروش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
حتما اطلاع دازید که بازار لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر دارای سود بیشتر نسبت به فروش آن ها است. شما می توانید لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر را از طریق اینستاگرام به فروش برسانید. فقط باید توجه داشته باشید که در ارائه خدمات باید با مخاطب صادق باشید تا توجه و اعتماد آن ها را جلب کنید.
74. اینفلوئنسر
تعداد بسیار زیاد کاربران ایرانی و ضریب بالای فعالیت آن ها در اینستاگرام این رسانه را تبدیل به یک بازار آنلاین بسیار وسیع کرده است. هر روز ویدیو بگیرید، تدوین کنید و منتر کنید و با با مخاطبان ارتباط دائم داشته باشید و تبلیغات را فراموش نکنید. پس از مدتی برندها به سراغ شما خواهند آمد تا پست اسپانسری برای آن ها بگذارید و کسب درامد کنید.
75. مبلمان
فعالیت در صنعت مبلمان می تواند فرصت های خوبی را برای رسیدن به هدف در اختیار شما قرار دهد، چرا که صنعتی پرسود و پرطرفدار است. شما می توانید از طریق اینستاگرام این صنعت پرسود را تبلیغ کنید و به درآمد سرشار برسید.


منبع:

https://aigitali.com/instagram-business-startup-ideas/



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 


بازاریابی دیجیتال چیست؟
پیش از این که بازاریابی دیجیتال را تعریف کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که این اسم در واقع مانند یک چتر مفهومی است. به عبارتی دیگر، برای فهم عمیق دیجیتال مارکتینگ به جای این که با تعریف مستقیم آن آشنا شوید بهتر است با تکنیک ها و ابزار های آن آشنا شوید که زیر عنوا دیجیتال مارکتینگ قرار دارند.

از دیجیتال مارکتینگ هنوز نمی توان یک تعریف خاص و مشخص بیان کرد اما تعریف زیر تا حتی می تواند مرزهای دیجیتال مارکتینگ را مشخص کند.

بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از ابزار ها و فعالیت هایی است که در بستر دیجیتال (با استفاده از وبسایت، شبکه های اجتماعی و…) استفاده می شود تا برای یک یا چند محصول بازاریابی شود.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چه هستند؟
بهترین ابزارهای سئو (SEO)
سئو، یکی از بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال است که در آن رقابت زیادی وجود دارد. اگر بتوانید سایت خود را به درستی و روی کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید هدفمند ترین مخاطبان را خواهید داشت. شاید نتوان تاثیرگذاری سئو را با هیچ روش دیگری در دیجیتال مارکتینگ مقایسه کرد، چرا که هدفمند ترین مخاطب شما کسی است که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد. در این روش با انجام بهینه سازی سایت از داخل و خارج که شامل بحث های فنی و محتوایی است سایت شما برای موتور های جستجو بهینه می شود و زودتر از رقبایتان در معرض دید قرار می گیرید.

بخش بزرگی از کار دیجیتال مارکترها جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. ابزارهایی که در این بخش معرفی کردیم مهمترین موارد در سئو و بهینه‌سازی سایت هستند.

گوگل سرچ کنسول
سرچ کنسول گوگل ابزاری است که حضور وبسایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل را رصد و عیب‌یابی می‌کند. با سرچ کنسول می‌توانید، ببینید کاربران با جستجوی چه کلیدواژه‌هایی به سایت شما وارد می‌شوند، رتبه صفحات شما در نتایج جستجو چطور است و در کل وبسایت شما از نظر گوگل در وضعیت مناسبی هست یا نه.

ابزار ماز (MOZ)
ماز مجموعه‌ای از خدمات رایگان و غیررایگان برای سئو و تحلیل رقبا است. با ابزارهای رایگان ماز می‌توانید برخی کارها مثل تحقیق کلیدواژه، بررسی بک‌لینک‌ها و … انجام دهید. خدمات اصلی و قدرتمند ماز در حالت غیررایگان (MOZ Pro) ارائه می‌شود.

Semrush
سمراش (Semrush) رقیب پلتفرم ماز است که معرفی کردیم. این پلتفرم هم مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیل سئو، بک‌لینک، دامنه، شبکه‌های اجتماعی و … است.

ahrefs
سومین پلتفرم خدمات سئو با امکانات تحلیل و بررسی ahrefs است. مثل دو رقیب قبلی، رقبا و سئو سایتتان را از جنبه‌های مختلف بررسی تحلی می‌کند.

Screaming Frog SEO Spider
نرم‌افزار SEO Spider برای بررسی لینک‌های داخلی و خارجی وبسایت و همینطور بررسی ساختار ارتباطی صفحات استفاده می‌شود.

Yoast SEO افزونه
افزونه یوست مخصوص سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس است و هر صفحه را از نظر کلیدواژه، لینک‌های داخلی یا خارجی و رعایت نکات سئو بررسی می‌کند.

Lighthouse
ابزار Lighthouse به کارشناسان سئو، وبمسترها و طراحان وبسایت کمک می‌کند تا عملکرد وبسایت را بسنجند و ایرادات احتمالی را رفع کنند.

ابزار تست اسکیما
کدهای اسکیما کدهایی برای نشانه‌گذاری صفحات با هدف درک شدن توسط موتورهای جستجو و نمایش محتوا در قالب‌های خاص است. مثلاً با کد اسکیما به گوگل می‌گویید این مقاله درباره ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. گوگل هم با این کد می‌فهمد این یک راهنما در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

mobile friendly test
بعد از به‌روزرسانی الگوریتم Mobile First Index در موتور جستجوی گوگل، گوگل به وبسایت‌‌های سازگار با صفحات موبایل رتبه بالاتری داد. بهینه‌سازی وب برای موبایل راهکارهای متنوعی مثل ریسپانسیو کردن دارد. برای اطمینان از این که وبسایت شما از نظر گوگل برای موبایل‌ها مناسب است، می‌توانید از ابزار mobile friendly test استفاده کنید. کافی است آدرس صفحه دلخواه را وارد کنید و بعد از تست ایرادهای احتمالی را برطرف کنید.

ابزار ساخت لینک UTM
بهترین روش برای این که لینک‌های خود را رصد کنید، تعداد کلیک‌ها، منبع کلیک و نوع لینک را بدانید، استفاده از لینک‌های یو تی ام است. این لینک‌ها علاوه بر آدرس معمولی، اطلاعاتی اضافی دارند که در ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس قابل شناسایی است.

برای ساخت لینک یو تی ام باید پارامترهایی را به انتهای آدرس اضافه کنید. هرچند به صورت دستی هم این کار امکان‌پذیر است اما با یک ابزار ساده می‌توانید خیلی سریع‌تر و با کمترین خطا این کار را انجام دهید.

بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا
یکی دیگر از ابزار هایی که می توانید از آن در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید بازاریابی محتوا است. اهمیتی ندارد که کسب و کار ما تا چه اندازه کوچک یا بزرگ است، شما به هر حال به بازاریابی محتوا نیاز خواهید داشت. شما ممکن است بخواهید با یک مقاله نیاز مخاطبانتان را برطرف کنید یا این که بخواهید دست به تولید ویدیو های آموزشی بزنید.

BuzzSumo
BuzzSumo از آن دسته از سرویس هایی است که جهت تدوین استراتژی محتوا به کمکتان می‌آید. درواقع با این ابزار، محتوایی که بیشترین لایک، کامنت، لینک و به طور کلی بیشترین اینگیجمنت را در شبکه های اجتماعی دریافت کرده ‌است را مشخص و رتبه بندی می‌کند. از آنجایی که محتوا یکی از حوزه های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ است در نتیجه می‌توان این سرویس را جزء بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی در نظر گرفت.

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ هنوز هم در ایران بازدهی خوبی دارد بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری است که تقریبا همه کسب و کار های موفق از آن بهره گرفته اند. در واقع بازاریابی با ایمیل می تواند موفقیت در هر کسب و کار آنلاینی را تضمین و مخاطبان زیادی را به مشتری پر و پا قرص محصولاتش تبدیل کند. شما می توانید از طریق یک ایمیل پیشنهاد های ویژه تان را به کاربران سایتنتم بدهید.

ارسال خبرنامه یکی از بهترین راه‌های ارتباط و حفظ مشتریان است. به جز خبرنامه، پشتیبانی و ارسال پیام خودکار برای خریدها یا سفارش‌ها یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان وبسایت‌ها است. سرویس‌های ارسال ایمیل تمام این کارها را بدون کدنویسی و به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند.
MailerLite
سرویس میلرلایت قبلاً نماینده‌ای در ایران داشت اما در حال حاضر ارتباطی با این نمایندگی ندارد. با میلرلایت می‌توانید ایمیل‌های اتوماسیون، خبرنامه یا پرسشنامه طراحی کنید. تا هزار مخاطب و ارسال ۱۲ هزار ایمیل در ماه رایگان است. خدمات بیشتر به صورت غیررایگان از ۱۰ دلار ماهانه شروع می‌شود.

میل چیمپ (mailchimp)
سرویس میل چیمپ روزانه حدود یک میلیارد ایمیل ارسال می‌کند. همین عدد نشان می‌دهد خدمات آن کامل و عالی است. با میل چیمپ می‌توانید خبرنامه‌های هدفمند و زمانبندی شده برای مشتریان ارسال کنید. همچنین امکانات تبلیغ هوشمند، تست و رفتارسنجی کاربران در این سرویس فراهم است. تا ۲ هزار مخاطب و ۱۰ هزار ایمیل ماهانه رایگان است. پلن‌‌های غیررایگان با امکانات بیشتر از ۱۰ دلار ماهانه شروع می‌شود.

Sender
سرویس سندر امکانات محدودی دارد اما بعد از سخت‌گیری سرویس‌های دیگر و تحریم‌ها، به یک گزینه محبوب در ایران تبدیل شده است. تا ۲۵۰۰ مخاطب و ۱۵ هزار ایمیل در ماه رایگان است. پلن‌های قوی‌تر از ۹ دلار ماهانه شروع می‌شود.

پاکت
یکی از سرویس‌های ایرانی ارسال ایمیل پاکت است که امکاناتی مثل امکان A/B تست، قالب‌های آماده، اتوماسیون بازاریابی و دسته‌بندی مخاطبان دارد. از ۲۰۰ هزار تومان در ماه شروع می‌شود.

نجوا
نجوا یک سرویس ایرانی ارسال ایمیل انبوه و پوش نوتیفیکیشن است. نجوا رابط کاربری خوب، امکان تست A/B، زمان‌بندی ارسال و دسته‌بندی کاربران دارد.
پنل پایه این سرویس با امکان ارسال ۳ هزار ایمیل در ماه رایگان است. پلن‌های قیمت بالاتر از ۴۵۰ هزار تومان در ماه شروع می‌شود.

بهترین سرویس‌های تبلیغات کلیکی، همسان، بنری و ریتارگتینگ
یکی از نمونه های تاثیرگذار تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی گوگل است. با تبلیغات کلیکی گوگل شما می توانید یک شبه رتبه یک موتورجستجو شوید و بازخورد قابل توجهی برای خود کسب کنید. این روش مناسب کسانی است که برای پرداخت هزینه های تبلیغاتی سنگین مشکلی ندارند و قصد دارند خیلی سریع بازخورد هزینه شان را دریافت کنند.

تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی روش تبلیغ است که در آن فقط به ازای کلیک روی تبلیغ یا لینک پول پرداخت می‌کنید. یعنی برخلاف اکثر روش‌های تبلیغ فقط برای مشتری‌هایی که از سایت شما بازدید کنند، خریدشان را تکمیل کنند یا اپلیکیشن شما را نصب کنند پول می‌دهید.

این مزیت تبلیغات کلیکی باعث شده تا به عنوان پربازده‌ترین روش تبلیغاتی در اینترنت شناخته شود. به علاوه، تناسب داشتن نیاز کاربر با تبلیغی که می‌بیند باعث می‌شود نرخ کلیک و فروش شما به شدت زیاد شود.

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پلتفرم تبلیغات کلیکی در دنیا گوگل ادز است. تبلیغات گوگل ادز در کنار نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

Google ads
همانطور که گفتیم گوگل ادز کارآمدترین سرویس تبلیغات کلیکی دنیا است. دلیل این کارآمدی هم ساده است؛ گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا است و تبلیغات شما هر روز در کنار نتایج جستجو به میلیون‌ها کاربر نمایش داده می‌شود.

بازدهی گوگل ادز نسبت به سایر روش‌های تبلیغات کلیکی نسبتاً بالاتر است و به همین دلیل بهترین گزینه برای جذب کاربر و افزایش فروش است.

یکتانت
یکتانت سه نوع تبلیغ کلیکی ارائه می‌دهد: تبلیغات همسان، تبلیغات استاندارد عادی و کمپین‌های محصول (که در واقع یک نوع ریتارگتینگ است.)

تبلیغات همسان از نوع بنری هستند و با عنوان‌هایی مانند «مطالب پیشنهادی از سراسر وب» و «پیشنهاد روز» منتشر می‌شوند.

تبلیغات محصول، بیشتر برای فروشگاه‌های اینترنتی کاربرد دارد و جزء تبلیغات ریتارگتینگ محسوب می‌شود. در کمپین‌های ریتارگتینگ، بر خلاف کمپین‌های بنری عادی، تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شود که حداقل یک بار وارد وب‌سایت شما شده‌اند و احتمالاً به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند بوده‌اند. در روش ریتارگتینگ، کاربر تبلیغات محصول مرتبط با بازدید‌های قبلی خودش را می‌بیند.

صبا ویژن
شرکت صبا ویژن زیرمجموعه صبا ایده و همکار آپارات است. بخشی از خدمات تبلیغاتی صبا‌ویژن تبلیغات کلیکی در حدود ۱۴ هزار وبسایت ایرانی است. طبق توضیحات نوشته در وبسایت صباوبژن، سیستم تبلیغاتی آنها کلیک‌ها و بازدیدهای غیرواقعی را شناسایی می‌کند و به همین دلیل کارایی بالایی دارد.

تپسل
تپسل در کنار انواع خدمات تبلیغات هدفمند، بنری و اپلیکیشن، تبلیغات کلیکی هم ارائه می‌کند. طبق توضیحات نوشته شده در وبسایت این شرکت، تبلیغات کلیکی هوشمند است و برای بیشترین بازدهی بهینه‌سازی می‌شود.

کاپریلا
سیاست کاپریلا نسبت به دو شرکت معرفی شده کمی متفاوت است. تبلیغ‌دهنده‌های کاپریلا جایگاه بنر را اجاره می‌دهند و مثل بقیه درآمدشان وابسته به کلیک نیست. از طرف دیگر کاپریلا مدعی است با هوش مصنوعی بهترین تبلیغات را به صورت هدفمند به مشتریان نمایش می‌دهد.

ابزارهای تحلیل وبسایت و بازدیدکننده‌ها
بدون اغراق مهم‌ترین گروه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای تحلیل دیجیتال است. در تحلیل وبسایت‌ها و هر نوع بستر دیگر دنبال این هستیم که بدانیم کارهایی که الان انجام می‌دهیم در جهت دستیابی به اهدف تعیین شده است یا نه. ابزارهای تحلیل را در دو گروه ابزارهای مخصوص وبسایت و ابزارهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی معرفی کردیم.

Google Analytics
گوگل آنالیتیکس یا همان آنالیز مهم‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که هر وبمستری باید بلد باشد.

با این ابزار می‌توانید رفتار کاربران در وبسایت، بازدیدها، میزان ورودی از منابع مختلف، کمپین‌های تبلیغاتی، موقعیت جغرافیایی و خلاصه هرچیزی که مربوط به تحلیل و رصد کاربران خود نیاز دارید را به دست آورید.
سرویس آنالیتیکس رایگان است اما برای وبسایت‌های بزرگ که خدماتی فراتر از سرویس معمولی نیاز دارند Analytics 360 معرفی شده که هزینه ۱۵۰ هزار دلار در سال دارد. البته برای اغلب وبسایت‌ها سرویس رایگان امکاناتی فراتر از نیاز دارد.

گوگل تگ منیجر
گوگل آنالیتیکس بدون تگ منیجر کاربرد زیادی ندارد. آنالیتیکس به تنهایی نمی‌تواند آمار تمام اتفاقاتی که در وبسایت می‌افتد و جزئیات رفتار کاربران را ثبت و گزارش کند.

اینجاست که تگ منیجر به عنوان یک واسطه بین سایت و آنالیتیکس وارد می‌شود. با ایجاد تگ‌های مختلف در این سرویس می‌توانید اطلاعات کوچکترین اتفاق مثل کلیک روی دکمه را به آنالیتیکس بفرستید.

hotjar
هات‌جر ابزاری ساده برای رصد و درک رفتار کاربران است. با هات‌جر می‌توانید بخش‌های پرکلیک در هر صفحه، حرکات موس و میزان اسکرول کاربران را زیر نظر بگیرید.

به علاوه، می‌توانید با تنظیم قیف فروش خود ببینید کاربران در چه بخش‌هایی، از خرید منصرف می‌شوند.

هزینه: برای وبسایت‌های شخصی و حداکثر بازدید ۲۰۰ هزار در روز رایگان است. پلن‌های بالاتر از ۲۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

Alexa
الکسا با سیستم رتبه‌بندی وبسایت‌ها مشهور شد اما الکسای فعلی یک سرویس تحلیل بازدید وبسایت و تحلیل رقبا است.

هزینه: فقط چک کردن رتبه و دریافت اطلاعات محدود درباره رقبا و بازدید هر وبسایت رایگان است. قیمت بقیه پلن‌ها بستگی به خدمات درخواستی دارد.

similarweb
سیمیلاروب ابزاری مشابه الکسا برای تحلیل بازدید و میزان رقابت وبسایت است. بدون عضویت در آن می‌توانید اطلاعات مختصری درباره آمار جستجو، منابع ورودی کاربران، رقبا و کلیدواژه‌هایی که کاربران را به وبسایت شما می‌رساند پیدا کنید.

similarweb یک رتبه‌بندی مشابه الکسا هم دارد که البته دقت آن از الکسا کمتر است.

هزینه: در عضویت رایگان به مدت سه ماه می‌توانید آمار بازید وبسایت را رصد کنید. عضویت‌های غیررایگان با توجه به خدمات درخواستی قیمت‌های متنوعی دارد.
Hubspot
هاب اسپات یکی از بزرگترین وب سایت هایی است که بر پایه تولید محتوا ساخته شد و بعد از آن ابزارهای کاربردی و متنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه داد. با ابزار دیجیتال مارکتینگ هاب اسپات می توانید نرم افزارهای چت زنده را به راحتی برای وب سایت تان نصب کنید و یا میزان بازدید کنندگان سایت را آنالیز کنید. حتی با این ابزار می توانید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید. در کل این ابزار کامل و جامع است اما قیمت بالایی نیز برای آن باید بپردازید.

بهترین ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمند ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آیند. قطعا می دانید که امروزه اکثر کاربران اینترنت از گوشی های موبایلشان استفده می کنند و بیشتر این استفاده مربوط به وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی است. در این شرایط راه اندازی کمپین های تبلیغاتی که مانند ویروس پخش می شوند می تواند بهترین بازدهی را برای صاحبان کسب و کار های اینترنتی داشته باشد.

وقتی بخواهید چندین شبکه اجتماعی را همزمان مدیریت کنید کارتان خیلی سخت می‌شود.

ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی دقیقاً با همین هدف ساخته شدند تا به راحتی بتوانید چندین پروفایل را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همزمان مدیریت کنید. بعضی از این سرویس‌ها امکان تولید محتوای سریع هم دارند و بعضی فقط ابزاری برای آمارگیری و تحلیل پیشرفته هستند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه شبکه‌های اجتماعی برای هر پلتفرم بسیار متنوع هستند. در ایران با توجه به این که اینستاگرام محبوبیت بیشتری دارد، بیشتر ابزارهای مرتبط با اینستاگرام استفاده می‌شوند.

socialblade
فرض کنید می‌خواهید به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی پول بدهید تا برای شما تبلیغ کند؛ از طرفی می‌دانید که اضافه کردن فالوورهای فیک و لایک غیرواقعی امکان‌پذیر است. بهترین راه بررسی شبکه‌‌های اجتماعی خودتان یا هر فرد دیگر، داشتن آمار بلند مدت و سنجش شاخص‌های پیشرفت است.

سرویس‌هایی مثل socialblade این کار را به خوبی انجام می‌دهند. socialblade آمار یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و … را پوشش می‌دهد.

Ninjalitics
Ninjalitics ابزاری دیگر است که برای رصد و آمارگیری اینستاگرام استفاده می‌شود. در نسخه رایگان می‌توانید اطلاعاتی از تغییر تعداد فالوورها، نرخ تعامل (Engagement) و … را بررسی کنید.

hootsuite
هوت‌سوییت از قوی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه شبکه‌های احتماعی است. با این ابزار می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود در اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب را به صورت همزمان مدیریت کنید. هدف اصلی هوت‌سوییت خودکارسازی پست‌گذاری، مانیتورینگ و افزایش بازدهی است. پلتفرم‌های قابل اتصال و کارهایی که می‌توانید با هوت سوییت انجام دهید بسیار متنوع است.

Buffer
بافر هم مثل هوت سوییت خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کند. بافر از نظر خدمات مشابه هوت‌سوییت است.

نوین‌هاب
نوین‌هاب رقیب ایرانی سرویس‌‌های خارجی مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. پلتفرم نوین‌هاب به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب، پیام‌رسان بله، گپ و … متصل می‌شود. می‌توانید پست‌های خود را زمانبندی کنید و آمار پیشرفت هرکدام را زیر نظر بگیرید.

Facebook Creator Studio
فیسبوک که مالک شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام است برای برطرف کردن نیاز کاربران اینستاگرام یک سرویس زمانبندی و مدیریت دارد. Creator Studio داشبوردی ساده دارد و به راحتی می‌‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را برای انتشار زمانبندی کنید. آمارهای کاربردی اینستاگرام هم از همین سرویس قابل استفاده است.

PromoRepublic
پرومو ریپابلیک یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار به شما اجازه می دهد تمام شبکه های اجتماعی تان را یکجا مدیریت کنید. از طریق اکانت پرومو ریپابلیک تان می توانید به تمام صفحات اجتماعی تان دسترسی داشته باشید. محتوا منتشر کنید و حتی ساعت انتشار محتوا به صورت اتوماتیک و دلخواه را تعیین کنید تا در تمام شبکه های اجتماعی تان سر ساعتی خاص منتشر شود.
هم چنین این ابزار بیش از 6000 قالب دارد که می توانید پست هایتان را بر اساس آن تنظیم کنید و از عکس ها و Gif های مختلفش استفاده کنید. علاوه بر این تمامی دیتایی که از شبکه های اجتماعی تان نیاز دارید مانند نرخ اینگیجمنت و میزان بازدید و… در قالب یک گزارش PDF برای شما آماده می شود.

بهترین ابزارهای تست سرعت وبسایت
هرچه سایت شما سریع‌تر باشد، کاربران راحت‌تر از آن استفاده می‌کنند. گوگل هم که همیشه طرفدار تجربه کاربری بهتر است به سایت‌های سریع‌تر رتبه بهتری می‌دهد.
حالا چطور سرعت سایت را بررسی کنیم؟ از کجا بفهمیم عامل اصلی کند بودن سایت چیست؟ سه ابزاری که اینجا معرفی کردیم از بهترین‌ها و دقیق‌ترین ابزارهای سنجش سرعت سایت هستند.

Gtmetrix
یکی از معروف‌ترین ابزارهای سنجش سرعت سایت جی‌تی‌متریکس است. با جی‌تی‌متریکس می‌توانید گزارش کاملی از بارگذاری بخش‌های مختلف هر صفحه از وبسایت و عملکرد کل وبسایت مشاهده کنید. در نسخه رایگان می‌توانید تا ۲۰ بار در روز درخواست گزارش سرعت وبسایت کنید.

Pingdom
پینگدام ابزاری مشابه gtmetrix است اما تعداد سرورهای کمتری دارد و گزارش آن ساده‌تر است.

Pagespeed insights
ابزار pagespeed insights توسط گوگل برای بررسی تجربه کاربری وبسایت‌ها معرفی شده است. این ابزار شاخص‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد که بیشترشان روی سرعت و روند بارگذاری سایت متمرکز هستند.

بهترین ابزارهای کوتاه‌کننده‌ی لینک
لینک‌های طولانی از نظر تجربه کاربری زیاد جالب نیستند به ویژه اگر از کاراکترهای فارسی در URL خود استفاده کرده باشید. سرویس‌های کوتاه کننده لینک یک آدرس کوتاه شده جدید می‌دهند و آمار کلیک هم برای شما جمع‌آوری می‌کنند. بعضی از این سرویس‌ها امکان اتصال دامنه دلخواه را می‌دهند. یعنی می‌توانید دامنه‌ای کوتاه شده مشابه دامنه اصلی به سرویس اضافه کنید و هر آدرس کوتاهی که نسخه کوتاه شده‌اش را با این دامنه بسازید.
بهترین ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای وبسایت‌ها
هرچقدر امکان ارتباط و تماس با مشتریان را آسان‌تر کنید، احتمال خرید از شما بیشتر می‌شود. اگر مشتری مجبور شود برای یک سوال ساده ایمیل بفرستد و شما هم دو روز بعد به ایمیل او جواب دهید، مطمئن باشید مشتری در این مدت مشکلش را از راه دیگری حل کرده است.

مزیت اصلی سرویس‌های چت آنلاین کاهش این زمان و پاسخگویی در لحظه است. البته امکانات این سرویس‌ها محدود به یک ارتباط سریع نیست. در ادامه با امکانات بعضی سرویس‌های پرکاربرد بیشتر آشنا می‌شوید.

رایچت
رایچت یک سرویس با ویژ‌گی‌های متنوع برای پشتیبانی مشتریان و پاسخگویی آنلاین است. رایچت دارای اپلیکیشن‌های قابل نصب روی رایانه و موبایل‌ها است یا می‌توانید از طریق ربات تلگرام به پیام‌ها جواب دهید. ویژگی جالب دیگر رایچت امکان تنظیم پیام‌های هوشمند و زماندار برای کاربرانی است که به سایت شما وارد شده‌اند.

بسته‌های حرفه‌ای و تجاری رایچت امکانات پشتیبانی تیمی کاملی مثل انتقال گفتگو بین اپراتور،‌ تعریف پاسخ‌های آماده و … دارد.

ریتین
ریتین سرویس ایرانی دیگری است که امکان چت آنلاین را فراهم می‌کند. امکانات پشتیبانی و مکالمه آن کامل است اما مثل رایچت اپلیکیشن موبایل و امکان پاسخگویی از تلگرام ندارد.

گفتینو
گفتینو سومین سرویس پرطرفدار ایرانی است که امکانات کامل پشتیبانی و چت آنلاین را در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید اپراتورها را به صفحه‌های دلخواه اختصاص دهید. به علاوه امکان ارسال فایل صوتی هم فراهم کرده است.
Crisp
Crisp یک افزونه چت آنلاین مخصوص سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس است. کریسپ برای سایت‌های تجاری، فروشگاهی و استارتاپ‌ها مناسب است. شرکت‌های بزرگ قابل استفاده می‌باشد. در کریسپ می‌توانید از ربات‌های چت برای پاسخگویی استفاده کنید.

Tawk.to
تنها سرویس چت و پشتیبانی آنلاین تمام رایگان Tawk است. درآمد این سرویس از فراهم کردن افرادی برای انجام پشتیبانی آنلاین، فروش و منشی‌ آنلاین است. اسکریپت این سرویس در هر وبسایتی قابل نصب و راه‌اندازی است.

ابزارهای مدیریت پروژه
مدیریت پروژه‌ها و کارها در بازاریابی دیجیتال بدون ابزارهای مدیریت پروژه تقریباً غیرممکن است. مخصوصاً اگر تیم بزرگی دارید و تمام کارها نیاز به نظارت و پیگیری دارند مدیریت سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های محبوب مدیریت پروژه مبتنی بر سیستم کانبان کار می‌کنند. سیستمی که در آن کارها در سه ستون تقسیم می‌شوند. این ستون‌ها به ترتیب برای انجام، درحال انجام و انجام شده هستند.

دو سرویس ترلو و تسکولو از محبوب‌ترین‌ها در ایران هستند.

ترلو
بسته رایگان ترلو به کاربران اجازه می‌دهد به تعداد نامحدود بُرد برای خودشان بسازند و هم‌تیمی‌های خودشان را اضافه کنند. در هر برد ترلو می‌توانید هر تعدادی که نیاز دارید ستون بسازید و پروژه‌های خود را مرحله‌بندی کنید. هر کارت نماینده یک کار است که باید انجام شود. افرادی که عضو یک کارت می‌شوند یعنی در این کار مشارکت دارند.

تسکولو
تسکولو رقیب ایرانی ترلو است. امکانات اولیه تسکلو مشابه ترلو است. ترلو قابلیت اتصال به سرویس‌های بیشتری دارد اما تسکولو امکان تماس ویدیویی و مدیریت پروژه بیشتری را فراهم می‌کند.

Slack
اسلک یکی از ابزارهای ارتباطی محبوب در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. توسط این ابزار می توانید کانال های ارتباطی در فضای دیجیتال با همکارانتان ایجاد کنید و یا اطلاعات خاصی را با آن ها به اشتراک بگذارید.
البته این فضا مختص به دیجیتال مارکتینگ است. مثلا از طریق این ابزار می توانید به ازای هر خریدی که مشتری انجام می دهد به تمامی اعضای تیم نوتیفیکشن بفرستید و یا گزارش هر گونه آنالیزی را به تمام اعضا ارسال کنید.

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
فهمیدن نیاز کاربران قبل از تولید محتوا یک مرحلۀ الزامی و ضروری است. بدون تحقیق و استفاده از کلماتی که کاربران بیشتر جستجو می‌کنند، عملاً محتوای شما هیچ فایده‌ای ندارد. در دوره تحقیق کلمات کلیدی به طور کامل درباره این تحقیق مهم صحبت کردیم.

ابزارهایی که در این بخش استفاده می‌شوند با توجه به کم هزینه بودن و پوشش زبان فارسی انتخاب شده‌اند.

Google Keyword Planner
کیورد پلنر گوگل بخشی از پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز است. اگر بخواهید در گوگل ادز یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید نیاز به تحقیق کلیدواژه و رصد آمار جستجوی کاربران دارید؛ ابزار کیوردپلنر با همین هدف به گوگل ادز اضافه شده است. در کیورد پلنر می‌توانید آمار جستجوی عبارت‌های مختلف را به صورت دقیق مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار می توانید مطلب؛ روش های تحقیق کلمه کلیدی (کیورد پلنر) را مطالعه کنید.

Google Trends
گوگل ترند ابزاری است که شرکت گوگل با آن آمار موضوعات و عبارت‌های جستجو شده را گزارش می‌کند. این ابزار به صورت پیش‌فرض عبارت‌های پرجستجو را براساس موقعیت مکانی و دوره‌ای زمانی نمایش می‌دهد. به علاوه می‌توانید آمار مربوط به جستجوی یک یا چند عبارت موردنظر خودتان را بررسی کنید.

keywordshitter
کیوردشیتر ابزاری رایگان است که به کمک پیشنهادهای گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیدا می‌کند. یک یا چند کلیدواژه وارد کنید و بعد استارت را بزنید تا کارش را شروع کند. هرچه زمان بیشتری از جستجو بگذرد کلیدواژه‌های کشف شده بی‌ربط‌تر می‌شوند. پس باید حواستان باشد فقط کلیدواژه‌هایی که ارتباط بهتری دارند استفاده کنید.

keywordtool
ابزار keywordtool با Autocomplete گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را فهرست می‌کند. مزیت این ابزار تقسیم‌بندی جستجوهای تصویر، ویدیو، یوتیوب و … است.

keywordpro
ابزار keywordpro ابزاری مشابه keywordtool است، با این تفاوت که دایره کلمات کلیدی را به صورت یک گراف معرفی می‌کند و نحوه لینک‌سازی داخلی را برای شما مشخص می‌کند.

keyword eveywhere
ابزار keyword eveywhere نام افزونه‌ای قابل نصب روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. این افزونه لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط همراه با اطلاعاتی درباره سطح رقابت و ارزش هر کلیدواژه در کنار نتایج جستجو در گوگل نمایش می‌دهد. شما می‌توانید از این لیست خروجی بگیرید.

بهترین ابزارهای تهیه گزارش
گزارش‌نویسی و ارائه گزارش به مشتری یا کارفرما در پروژه‌‌‌های دیجیتال مارکتینگ جزو کارهای مهم اما تکراری و بعضی وقت‌ها سخت است!

اگر سنتی کار کنید مجبورید گزارش خود را در فایل ورد یا اکسل بنویسد و تمام اعداد و ارقام را دستی وارد کنید. بهترین راهکار برای کم کردن زمان گزارش‌نویسی استفاده از ابزارهایی مثل گوگل‌شیت (Google sheet) و ساخت قالب‌های آماده برای گزارش‌های تکراری است.

گوگل در سال‌های اخیر برای این نیاز هم سرویسی به نام دیتا استودیو ایجاد و معرفی کرد.

Google Data Studio
دیتا استودیو سرویس جدید گوگل برای تهیه گزارش‌های پویا از پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ یا سایر پلتفرم‌ها و منابع مختلف است. با دیتا استودیو می‌توانید گزارش‌هایی خود را در قالب جدول و نمودار بسازید و نکته قابل توجه این است کهاین گزارش‌ها به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند. دیتا استودیو قابلیت اتصال به سرویس‌هایی مثل گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و … دارد.

بهترین سرویس‌های نظرسنجی،پرسشنامه و فرم ساز
پیدا کردن سوالات مناسب برای پرسشنامه، نظرسنجی و تحقیق از مشتریان به تنهایی کاری سخت و نیازمند فکر است؛ از آن سخت‌تر طراحی فرم‌ها و پرسشنامه‌‌ای است که در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه و با کمترین خطا را داشته باشد. سرویس‌ها نظرسنجی و فرم‌ساز بخش اجرایی و طراحی را برای شما آسان می‌کنند.

پرس‌لاین
پرس‌لاین امکان ساخت پرسشنامه‌های تعاملی‌ و با امکانات متنوع را می‌دهد. ساخت و طراحی پرسشنامه با این سرویس بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی ندارد.

فرم‌ساز گوگل
سرویس فرم‌ساز گوگل کاملاً رایگان است. با این ابزار می‌توانید فرم‌هایی ساده، چندمرحله‌ای و قابل اعتبارسنجی بسازید.

Survey Anyplace
Survey Anyplace به شما کمک می کند انواع پرسشنامه ها را برای مشتریان خود آماده کنید و یا حتی پرسشنامه هایی کاملا شخصی سازی شده با پرسش های خاص خودتان تهیه کنید و عکس های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. پرسشنامه های این ابزار به خوبی طراحی شده اند و با هر نوع سیستم عامل و روی موبایل به خوبی نمایش داده می شوند و تجربه کاربری راحتی را ارائه می کنند.

همانطور که می‌دانید شغل دیجیتال مارکتینگ محدود به یک وظیفه نیست و در واقع چنین فردی یک فرد چند وظیفه‌ای می‌باشد. به همین دلیل در آیجیتالی مطلب انواع مختلف ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کردیم.

در آخر از شما کاربر عزیز خواهشمندیم، اگر ابزار دیگری در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌شناسید که به کار سایر فعالان این حوزه بخورد، زیر همین پست معرفی کنید

:: بازدید از این مطلب : 53

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 


چگونه یک استراتژی SEO را برای سال 2020 ایجاد کنیم؟
در بین بازاریابان دیجیتال (دیجیتال مارکترها) یک حرف کلیشه ای وجود دارد: بهینه سازی موتورهای جستجو (seo)دیگر آن چیزی نیست که قبلا بوده است.
یک جمله صحیح وجود دارد که اغلب نشنیده اید: استراتژی سئو در سال 2020 نباید روی کلمات کلیدی تمرکز کنیم.

این روزها، اغلب کسب و کارها مفاهیم اساسی SEO و این که چرا مهم است را درک می‌کنند. با این حال، وقتی بحث توسعه و اجرای یک استراتژی SEO برای کسب‌وکار شما به میان می آید، تنها ایجاد محتوا براساس کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، هم خوب و هم اشتباه.

 استراتژی سئو چیست؟
استراتژی سئو فرایند سازمان دهی محتوای وب سایت به وسیله موضوع آن است که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا قصد یک کاربر هنگام جستجو را درک کند. با بهینه سازی یک صفحه وب سایت درباره موضوعات و کلمات کلیدی موجود در موضوع آن، شما می توانید خبرگی خود را به دید موتور جست و جو بکشید و رتبه خوبی با کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع بدست آورید.

سئو چیست؟

بهینه ساز موتورهای جستجو (به اختصار seo) اشخاصی هستند که وب سایت ها را بهینه و کمک می کنند، که در رتبه بالاتری در نتایج موتور های جستجو قرار گیرند و “ترافیک واقعی ” بیشتری را به خود اختصاص دهد. در اصل سئو یک استراتژی بسیار تخصصی محتوایی است و به کسب وکارها کمک می کند تا فرصت هایی را برای افراد پیدا کند تا از طریق موتورهای جستجو به سؤالات مربوط به صنعت پاسخ دهند.

سه موضوع از سئو؛ که در یک استراتژی سئو می توان روی آن تمرکز کرد:
سئو داخلی: سئو با تمرکز روی محتوایی که در صفحه وجود دارد و بهینه سازی محتوای آن به وسیله کلمات کلیدی خاص کمک می کند، رتبه وب سایت به سرعت افزایش یابد.
سئو خارجی: سئو با تمرکز روی لینک هایی که متصل به وب سایت شما در هر جای اینترنت است، تعداد بک لینک ها و ناشران حامل این لینک ها که به وبسایت شما متصل هستند، به شما کمک می کنند تا در دید موتور جستجو نسبت به وب سایت شما اعتماد ایجاد شود. به این دلیل رتبه وب سایت شما بالاتر از بقیه نتایج قرار می گیرد.
سئو فنی: سئو با تمرکز روی معماری وب سایت شما و تست کردن بخش سرور آن وب سایت در نظر می گیرد، که صفحه وب شما از نظر فنی تنظیم شده است. گوگل همان اندازه که از محتوای آن استفاده می شود به کدهای آن نیز اهمیت می دهد. این ویژگی برای رتبه بندی وب سایت ها برای موتور جستجو به طور مخصوصی مهم است.
به خاطر داشته باشید که هر کسب و کاری نمی تواند وب سایتش را برای جستجو به یک روش بهینه سازی کند، بنابراین هر سئویی یک فرایند بهینه سازی مشابهی نخواهد داشت. سئو کار (متخصص سئو) صنعت شما را تست می کند و در می یابد چه چیزی برای کاربران شما مهم است و استراتژی سئو را توسعه می دهد که محتوای درستی در مقابل دید کاربران قرار گیرد.
با این فرض، شما می توانید با برداشتن 9 قدم مطمئن باشید که سئو پایه شمادر سال 2020 تحت پوشش قرار گرفته است و رایگان از طرف در همین مقاله در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید با الگو های برنامه ریزی شده به استاد سئو داخلی تبدیل شوید.

فرآیند سئو

1. یک لیست از موضوعات درست کنید.
2. یک لیست از کلمات کلیدی طولانی بر اساس موضوعات ایجاد کنید.
3. صفحه ای برای هر موضوع ایجاد کنید.
4. وبلاگ در آن تنظیم کنید.
5. قدرت مقاله ها را هر هفته توسعه دهید.
6. یک پلن لینک سازی بسازید.
7. همه رسانه ها را قبل از قرار دادن در وب سایت خود فشرده کنید.
8. در مورد روش ها و اخبار سئو صحبت کنید.
9. ارزیابی کنید و موفقیت محتوای تان را پیگیری کنید.

1. یک لیست از موضوعات درست کنید.
کلمات کلیدی قلب سئو هستند اما در واقع اولین قدم شما در رشد طبیعی نیست. اولین قدم شما ساخت لیستی از موضوعات است شما باید این کار را ماه به ماه انجام دهید.
برای شروع، یک لیست از 10 کلمات کوتاه گردآوری کنید و شرایط مرتبط با محصولات و خدمات در نظر بگیرید.از Google’s Keyword Tool برای شناسایی حجم جستجوی آن کلمات و تغییرات آن استفاده کنید که برای کسب و کار شما قابل درک باشد.

شما باید کلمات کلیدی کوتاه محبوب را به موضوعات مرتبط لینک کنید. همانطور که می گویند، اما شما به آسانی پست های وبلاگ های شخصی را نمی توانید با این کلمات کلیدی اختصاص بدهید. این کلمات کلیدی به سادگی قابل رقابت برای افزایش رتبه در گوگل هستند. اگر شما تازه به بهینه سازی وب سایت تان برای جستجو شروع کرده اید، ما در ادامه نحوه استفاده از این موضوع ها را آموزش می دهیم.
با استفاده از حجم جستجو و اندازه گیری بین آن ها، لیست تان به 15-10 از کلمات کلیدی کوتاه که برای شما مهم هستند محدود کنید سپس این لیست را بر اساس حجم جستجو ماهانه و ارتباط آن با کسب و کار خود به ترتیب اولویت رتبه بندی کنید.

برای مثال، اگر کسب وکار شما استخر شنا باشد و سعی دارید استخر فیبر گلاس رتبه بندی کنید-کلمات کلیدی کوتاه این عبارت ماهانه 11000 بار جستجو می شود – این کلمات کلیدی کوتاه، می تواند موضوعی باشد که نماینگر مبحث عمومی است که می خواهید درباره ی آن محتوا بگذارید. این کسب وکار باید با کلمات کلیدی طولانی که مرتبط با کلمات کلیدی کوتاه است شناسایی شود و ببینید چه مقدار حجم جستجوی مناسبی را به خود اختصاص می دهد و کمک می کنند به شما استخر فایبر گلاس را به خوبی تفسیر کنید.
ما هر یک از این کلمات را “رکن و ستون” می نامیم و آن را به عنوان پشتیبان اصلی برای “خوشه و مجموعه ” بزرگ تر، کلمات کلیدی طولانی استفاده می شود. در ادامه کدام یک ما را به مرحله بعد می برد…

2. یک لیست از کلمات کلیدی طولانی بر اساس موضوعات ایجاد کنید.
شناسایی کلمات کلیدی در جایی که بهینه سازی صفحه را آغاز می کنیم برای هر ستون و خوشه که مشخص کرده ایم از keyword tool google استفاده می کنیم تا 10 تا از کلمات کلیدی طولانی را شناسایی کنیم که در موضوع اصلی با کلمات کلیدی عمیق تر فرو رفته اند.

برای مثال معمولا برای تولید محتوا از موضوع سئو (seo) استفاده می کنیم. اما این موضوع خیلی سخته که رتبه خوبی در گوگل مثل یک موضوع محبوب به طور اختصاصی به تنهایی به دست آورد. ما با ایجاد چندین صفحه با هدف قرار دادن همان کلمه کلیدی، در خطر رقابت با محتوای خود هستید.–به طور بالقوه در همان صفحه نتایج موتورجستجو (SERP) –بنابراین ما همچنین در تولید محتوا، باید جستجوهای کلمات کلیدی اداره شود. عکس ها برای موتورهای جستجو بهینه شود. یک استراتژی سئو بسازیم (که شما درحال مطالعه آن هستید) و دیگر موضوع های فرعی را در داخل سئو قرار دهیم .

این کسب و کار را قادر می سازد افراد را با علایق و نگرانی های مختلف در مورد محصولات خود به ما جلب توجه کنند–در نهایت نقاط ورودی بیشتری برای کسانی که علاقه به خرید محصولی که شما دارید ایجاد می کنند.
با استفاده از موضوع های فرعی بالا آمده به وسیله پست های وبلاگ ها و نظرات وبسایت ها یک مفهوم خاص را که در موضوع بزرگ تر در قدم اول مشخص کردیم توضیح می دهیم. این موضوع های فرعی را به keyword tool وارد کنید تا کلمات کلیدی طولانی پایه اساس هر وبلاگ است شناسایی شود.

هم چنین برای این موضوع های فرعی خوشه یا گروه بسازید. خوب اگر شما 10 ستون یا تکیه دارید آنها باید هر یک به عنوان یک گروه شامل 5-10 موضوع فرعی است پشتیبانی شوند. این نوع موضوع خوشه ای (محتوای مبتنی بر دسته بندی) می نامند. الگوریتم های موتورهای جستجوی مدرن بستگی به آن ها دارد تا کاربران را به اطلاعاتی که دنبال آن هستند متصل می کنند.

به این روش فکر کنید: برای اینکه محتوای شما بیشتر دیده شود نیازبه کاربران بیشتری دارید–هر چه محتوای شما دوست داشتنی تر باشد با این کار ترافیک بیشتری به وبسایت خود اختصاص می دهید. این نحوه عملکرد ارزشمندی وب سایت شما را نزد گوگل با خزیدن در آن می افزاید. صفحاتی که در موضوع های اصلی بیشتر عمیق شده اند رتبه بالاتری دارند و بهترین جواب، برای اتصال آنها به درخواست اشخاص هستند.

3. صفحه ای برای هر موضوع ایجاد کنید.
هنگامی که وب سایت شما به وسیله موتور های جستجو بالا می آید، شروع به رتبه بندی می شود. تلاش برای اینکه از یک صفحه تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی محبوب را برای رتبه بندی بدست آوریم این کار شاید غیرممکن باشد، اما باید دست به کار شویم:

10 تا از موضوع هایی که ستون و تکیه بودند که در قدم اول آن ها را انتخاب کردیم برای آن ها صفحه وب ایجاد می کنیم که موضوع را مشخص می کند. –از کلمات کلیدی طولانی که در قدم دوم برای هر خوشه جمع کرده ایم استفاده کنیم.

برای مثال: یک محتواهای ستونی در سئو تعریف کنید. در بخش های مختصر کلمات کلیدی که جستجو می شود را توضیح دهید. عکس ها را بهینه سازی کنید. استراتژی سئو و دیگر موضوع های فرعی که استفاده می کنید توضیح دهید. هر محتوایی ستونی را به عنوان یک جدول محتوا در نظر بگیرید، در جایی که شما خوانندگان خود را با خلاصه ای از نوشته ها درباره موضوع های فرعی همراه می کنید در پست های وبلاگ آن را به شرح توضیح دهید.

از لیست کلید واژه های خود برای تعیین تعداد محتوای ستونی مختلف که باید ایجاد کنید، استفاده کنید. درنهایت، مباحثی که در محتوای ستون ایجاد می کنید باید برابر با تعداد محصولات، پیشنهادات و مکان های مختلف کسب و کار شما باشد و باید مقاله ای در آن تنظیم کنید. این کار باعث می شود که راحت تر به چشم اندازهای خود برسید و هم چنین مشتریان به آسانی شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند و این مهم نیست که از چه کلمه کلیدی استفاده می کنند.

هر صفحه وب شامل محتوایی است که مرتبط با چشم انداز شما و مشتریان باشد، نیاز دارد و باید شامل عکس ها و لینک هایی به صفحات وبسایت شما باشد تا تجربه کاربر از استفاده از وب سایت شما افزایش یابد. در ادامه در 4 قدم درباره لینک ها صحبت می کنیم. همچنین می توانید روابط لینک ها در سئو را مطالعه کنید.

4. وبلاگ در آن تنظیم کنید
وبلاگ نویسی می تواند یک روش شگفت انگیز برای رتبه بندی کلمات کلیدی باشد و کاربران را درگیر کند. بعد از آن هر پست وبلاگ یک صفحه جدید وبلاگ می شود که به شما در رتبه بندی در موتورهای جستجو کمک می کند. اگر کسب وکار شما وبلاگی ندارد یکی راه اندازی کنید. این جایی است که شما به صورت مفصل روی هر موضوع فرعی کار می کنید و در واقع شروع می کنید وب سایت شما در گوگل به نمایش گذاشته شوید.
هنگام نوشتن وبلاگ نویسی در هر پست وبلاگ، باید سه کار انجام دهید:

1. اول، نباید کلمات کلیدی طولانی آن بیشتر از 3و4 دفعه در سراسر صفحه باشد. دراین صورت گوگل تصمیم نمی گیرد که کلمات کلیدی دقیقا با آن چیزی که اغلب استفاده می شود منطبق است. در واقع استفاده زیاد از کلمات کلیدی می تواند پرچم قرمزی برای موتور های جستجو باشد که شما کلمات کلیدی را با آن ها پرکرده اید. این می تواند باعث جریمه و پایین آمدن رتبه وبسایت شما شود.

2. دوم، موضوع هایی را که ساخته اید به محتوای ستونی پیوند دهید. شما این کار را می توانید به صورت برچسب در سیستم مدیریت محتوا (cms)،یا به عنوان انکر تکست اساسی متن در بدنه مقاله قرار دهید.

3. سوم،هر بار که پست وبلاگ را منتشر می کنید، این موضوعات فرعی را به محتوای ستونی پیوند بزنید تا پشتیبان آن باشد. نکاتی که محتوای ستونی را در موضوعات فرعی وبلاگ معرفی می کنید پیدا کنید و آن را به این پست پیوند بزنید.

با مرتبط کردن ستون و تکیه ها به خوشه ها به این روش، شما می توانید به گوگل بگویید اینجا روابطی وجود دارد بین کلمات کلیدی طولانی و موضوع کلی که شما سعی دارید آن را رتبه بندی کنید.

5. قدرت مقاله ها را هر هفته توسعه دهید.
هر پست وبلاگ و وب سایت نیاز نیست متعلق به یک موضوع خوشه باشد. برای توانمندسازی وب سایت خود در نظر گوگل، ارزشمند است که درباره موضوعات خاص درباره مشتریان خود بنویسید. این کار باعث می شود گوگل هنگام افزودن محتوا به مباحث اصلی خود، به دامنه شما توجه بیشتری کند.

با این فرض، حتما هفته ای حداقل یک بار پست وبلاگ بنویسید. یادآوری می شود شما در درجه اول برای کاربران پست می نویسیدT نه برای موتورهای جستجو. درباره چیزی که کاربران و حتی چشم انداز شما علاقه دارید بنویسید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی در جای مناسب که مرتبط باشند و کاربران را به آرامی شروع به توجه و کلیک روی سایت شما کنند.
به خاطر داشته باشید که هر موضوع به این معنی نیست که مهم باشد و هر خوشه ای که از زمین خارج می شود نیاز به محتوا دارد. شما نیاز دارید احتیاجات شرکت خود را اولویت بندی کنید. بنابراین لیستی از صفحه های وب مختلف که شما مایل هستید آن را ایجاد و رتبه بندی کنید، سپس الگویی تدوین کنید که صفحاتی را که ایجاد کردید به وسیله آن الگو به آن برسید.
لیست خود را به روز نگه دارید و اولویت بندی کنید که کدام صفحات وب به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود به بهترین روش کمک می کند.

6. یک روش لینک سازی یا لینک بیلدینگ بسازید.
مدل موضوع خوشه ای (محتوای مبتنی بر دسته بندی) امسال، یک رویکرد آینده نگر برای سئو است. اما این تنها راه افزایش محتوای وب سایت شما به رتبه های بالاتر پس از ایجاد نیست.
پنج مرحله اول ما تاکتیک های سئو داخلی قرار داده شده است. ایجاد لینک، هدف اصلی سئو خارجی است و همچنین عامل اصلی در رتبه بندی موتورهای جستجو در صفحات وب شماست.

لینک سازی چیست؟ خوشحالم که شما سؤال کردید.
لینک سازی برای فرآیند جذب لینک به وب سایت شما (که به عنوان “بک لینک” نیز شناخته می شود) از سایر مکان ها است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه بار صفحه ای که وب سایت منبع در اختیار دارد بیشتر باشد، تأثیر آن بر رتبه صفحه وب پیوندی بیشتر می شود.
مدتی را برای به صورت عمیق تفکر کنید به تمام روش های مختلفی که می توانید لینک های ورودی به وب سایت خود را جذب کنید. از کوچک شروع کنید – شاید لینک های خود را با سایر شرکت های محلی برای پیوند به سایت های خود به اشتراک بگذارید. چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در Twitter ،Facebook، LinkedIn و… به اشتراک بگذارید. برای ایجاد فرصت با وبلاگ مهمان که می توانید دوباره به وب سایت خود وصل شوید. با وبلاگ نویسان دیگر تعامل داشته باشید.

راه عالی دیگر برای کشیدن لینک های ورودی استفاده از وبلاگ شما برای ارسال مقاله درباره رویدادها یا اخبار جاری است. به این ترتیب، شما این فرصت را داشتید که با یک تأثیرگذار صنعت یا سایر وبلاگ نویسان در صنعت خود ارتباط برقرار کنید.

7. همه رسانه ها (عکس، ویدئو و…) را قبل از قرار دادن در وب سایت خود فشرده کنید.
این یک مسئله کوچک اما قدمی بسیار مهم در فرآیند سئو است. همانطور که وبلاگ یا وب سایت شما بزرگتر می شود مسلما عکس ها، ویدیو ها و رسانه های مرتبط با وبسایت شما افزایش می یابد. این دارای های بصری برای حفظ توجه بازدیدکنندگان به وب سایت شما کمک می کند. اما فراموش کردن و عدم استفاده از این دارای ها که حتی از لحاظ فنی در پرونده ها یافت می شود، آسان است و این فایل ها قطعا حجمی را دراختیار خود می گیرند.

به عنوان یک قاعده کلی، فایل هایی که حجم بیشتری دارند برای مرورگرها پردازش آن ها سخت تر است و این اتفاق که سرعت لود صفحه بسیار مهم است و یکی از فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو هنگامی که محتوای شما در حال لود هستند را ایندکس می کنند.
بنابراین فایل هایی با حجم کمتر باعث لود شدن سریع تر وب سایت شما می شود و رتبه بالاتری در نتیجه های گوگل منجر می شود. اما چطور می توانید حجم فایل را هنگامی که روی کامپیوتر قرار دارد کاهش دهیم؟
اگر شما دنبال آپلود کردن عکس ها در پست های وبلاگ خود هستید برای مثال چک کنید فایل شما چه حجمی دارد؟ اگر در مکانی فایلی وجود دارد حتی فقط 1مگابایت این نظر بسیار خوب است که قبل از آپلود کردن در وبلاگ و استفاده از این فایل حجم آن را کاهش دهیم. با سایت هایی مثل TinyPNG به راحتی می توانید عکس های خود را به صورت گروهی حجم آن را کاهش دهید. این درحالی است که Squoosh که برای گوگل نیز شناخته شده است حجم فایل ها را بسیار کاهش می دهد.
در نهایت نگه داری حجم فایل در مقدار کیلوبایت می توانند به اندازه کافی از سرعت سایت شما محافظت کند.
مواظب باشید که در هنگام فشرده سازی عکس هایتان حجم واقعی فایل هنگام دوباره بازگردانی آن فایل به کامپیوتر را چک کنید. ممکن است برخی از ابزارها بسته به اندازه ای که به شما نشان می دهند دقیق نباشند. در حالی که برخی دیگر ممکن است هنگام فشرده سازی تصویر مقداری کیفیت تصویر را فدا کنند.
8. در مورد روش ها و اخبار سئو صحبت کنید و خود را بروز نگه دارید
مانند زمینه بازاریابی عمومی، زمینه موتور جستجو به طور مداوم در حال تحول است. ماندن در بالای روندهای فعلی و بهترین شیوه ها یک چالش است. اما منابع آنلاین زیادی وجود دارد که ماندن در بالای اخبار و تغییراتی که ممکن است وب سایت و استراتژی سئو شما را تحت تأثیر قرار دهد، برای شما آسان تر خواهد کرد.

در اینجا چند منبع برای بررسی وجود دارد:
1. SEOmoz
2. SEOBook
3. Search Engine Roundtable
4. Search Engine Land
5. Diggity Marketing
6. Blog Aigitali

9. ارزیابی کنید و موفقیت محتوای تان را پیگیری کنید.
سئو می تواند زمان زیادی ببرد تا تاثیرخود را بگذارد. اگر نتوانید ثمرات کار خود را ببینید، صرف این وقت و تلاش چه فایده ای برای ما دارد؟ در اینجا معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه آنها را پیگیری کنید تا برنامه سئو خود را در مسیر نگه دارید و موفقیت آن را پیگیری کنید.
به دلیل آنکه معیارها اهمیت می دهند که ترافیک واقعی باشد (ترافیک از یک موتور جستجوی خاص). به دنبال ابزاری باشید که به شما امکان می دهد مقدار ترافیک واقعی کل خود را ارزیابی کنید و مشاهده کنید که رتبه صفحات شما تحت هر کلمه کلیدی طولانی چطور مورد هدف قرار می گیرد. SEMrush یک ابزار خوب برای گزارش دهی به شما برای این منظور است.
داشبود ماهانه درست کنید با استفاده از Excel ،Google Sheets و سایر برنامه های آنالیزگر که شما می توانید نظارت کنید که میزان جستجو واقعی شما در وبسایت تان چقدر است.
علاوه بر این، ردیابی صفحات فهرست بندی شده، مشتریان دائم، ROI، لینک های ورودی، کلمات کلیدی و رتبه بندی واقعی شما در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) می تواند به شما در شناسایی موفقیت شما و شناسایی زمینه های فرصت کمک کند.

بخش کامل SEO فرایند: هر چیزی که شما نیاز دارید رتبه‌بندی وب سایت و وبلاگ خود را در موتورهای جستجو بهبود و بیشتر کنید از اینجا دانلود کنید.

افراد اغلب در مورد استراتژی سئو این سوالات را می‌پرسند:
قدرت دامنه(Domain Authority) در سئو چیست؟
Domain Authority یا قدرت دامنه در سئو یک مقدار عددی است که توسط چندین ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده می شود و نحوه مشاهده موتورهای جستجو محبوب و قابل اعتماد وب سایت شما را اندازه می گیرد. این براساس نحوه پیوند وب سایت ها به یکدیگر در سراسر وب محاسبه می شود.

یک متخصص سئو کیست؟
یک متخصص سئو شخصی است که در بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد. آنها برای افزایش تعداد بازدیدهایی که از موتورهای جستجو دریافت می کنند، در بهینه سازی وب سایت ها تخصص دارند.

مدیر سئو چه کاری انجام می دهد؟
مدیر اجرایی سئو وب سایت ها را بهینه می کند تا در موتورهای جستجو بالاتر ظاهر شوند و بازدید کنندگان وب سایت بیشتری را بدست آورند. آنها در سئو های خارجی و روی داخلی کار می کنند.

نویسنده محتوای سئو کیست؟
نویسنده محتوای سئو شخصی است که به منظور نمایش محتوا در موتورهای جستجو و به دست آوردن بازدید کنندگان وب سایت، مطالبی را می نویسد. آنها عموما از سئو و بازاریابی محتوا آگاه هستند.

کار سئو چیست؟
کار سئو، مدیریت و بهینه سازی وب سایت هاست، تا بتواند از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل و بینگ ترافیک وب سایت را بدست آورد.

چگونه می توانم یک متخصص سئو بشویم؟
برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، می توانید بازاریابی را به صورت آنلاین یاد بگیرید و یا تجربه عملی را برای بهینه سازی وب سایت های خود بدست آورید. بین سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی، روش های بی شماری برای بهینه سازی یک وب سایت وجود دارد. بنابراین برای موضوعاتی که برای ناشر مهم هستند، رتبه بندی می شود.


منبع:

https://aigitali.com/seo-strategy/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 


افزونه صفحه ساز Elementor Pro وردپرس
Elementor Pro نام افزونه صفحه ساز حرفه ای و کاربردی وردپرس می‌باشد که از آن می‌توانید در جهت ایجاد و طراحی صفحات دلخواه خود استفاده کنید. این افزونه با در اختیار گذاشتن امکانات فراوان، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن دانش برنامه نویسی و صرفا با کشیدن و رها کردن عنصرها ، صفحات مورد نیاز خود را طراحی کنید.

افزونه صفحه ساز Elementor Pro دارای عنصرهای مختلفی در جهت افزودن امکانات مختلف به صفحات شما می‌باشد که می‌توانید تنها با رها کردن آنها به صفحات خود ، صفحه مورد نظر را خود را طراحی کنید. همچنین این افزونه از فروشگاه ووکامرس پشتیبانی می‌کند و چندین عنصر مختلف مانند : سبدخرید، محصول و عنصرهای دیگری را برای این فروشگاه ساز در اختیار شما قرار خواهد داد.

همچنین افزونه Elementor Pro دارای حالت ویرایش زنده کدهای css و طراحی صفحات به صورت زنده می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا از روند طراحی خود کاملا آگاه شده و صفحات طراحی شده را همزمان مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید با ویژگی های دیگر این افزونه آشنا شوید.

قابلیت های افزونه صفحه ساز المنتور پرو
معرفی افزونه Elementor
صفحه ساز Elementor حرفه ای ترین صفحه ساز وردپرس و یکی از بهترین راه ها برای طراحی و ساختن سایت وردپرس با طراحی جذاب است. با دانلود المنتور طراحی شما بهبود یافته و میتوانید صفحه های سایت سریعتر وبهتری نسبت به قبل ایجاد کنید. استفاده از صفحه ساز المنتور نیاز به کدنویسی و مهارت خاصی ندارد، تنها لازم است که عنصر ها را کشیده و در محل مورد نظر رها کنید. با امکانات زیادی که خرید و دانلود المنتور در اختیار شما قرار می دهد می توانید به راحتی سایت وردپرسی خود را طراحی کنید. با آیجیتالی همراه شوید تا بیشتر با افزونه کاربردی Elementor آشنا شویم.
با افزونه المنتور پرو محتوای سایت را بهتر نشان دهید
نمایش مطالب در وردپرس روش ها و طرح های مختلفی مانند وبلاگی، لیستی و… دارد. با افزونه Elementor بی شمار حالت های مختلف مطابق با سلیقه خود برای نمایش مطالب و نمونه کار های سایت وردپرسی ایجاد کنید. به راحتی اندازه صفحات ،نحوه نمایش ، محل جایگذاری مطالب راسفارش سازیکرده و به هرجای که خواستید منتفل کنید. از فیلترهای پیشرفته بهره گرفته تامطالبی که میخواهید بازدید بیشتری داشته باشد در محل مورد نظر شما قرار گیرد.
ساختن فرم ها به صورت زنده
طراحی تمام فرم های خود را در صفحه ساز Elementor به صورت زنده انجام دهید. فیلدهای مختلف را انتخاب کرده و به راحتی در فاصله ها ، ستون ها و طرح بندی تغییر ایجاد کنید و کنترل همه چیز را در دست داشته باشید، بدون اینکه از محیط ویرایشگر خارج شوید.
ابزارک های کاربردی و جهانی
افزونه المنتور پرو دارای ابزارک های کاربردی و جهانی است که به شما این امکان را می دهد آن را به قسمت های مختلف و حتی کل سایت اضافه کرده و به روز رسانی کنید.

امکان اضافه کردن کدهای CSS
برای کسانی که می خواهند کنترل کاملی بر قسمت های مختلف آن داشته باشند این امکان وجود دارد که کدهای css قسمت های مختلف را ویرایش و در آن تغییر ایجاد کنید و نتایج آن را به صورت زنده در محیط ویرایشگر مشاهده کنید.

طراحی قسمت های دست نخورده سایت
از ابزارک ها برای سفارش سازی منوهای مختلف وردپرس استفاده کنید . به راحتی با استفاده از قالب های Elementor را به قسمت های ساید بار، اسلایدر، فوتر و تمام قسمت های دیگر اضافه کنید. همه این کارها با استفاده از یک کدکوتاه یا ابزارک به سادگی انجام می شود.
ساختن اسلایدهای زیبا و سریع
افزونه های که در حال حاضر برای ایجاد اسلاید ها استفاده می شود دارای پیچیدگی های خاص خود بوده و به کندی بارگیری می شود . در افزونه Elementor این امکان وجود دارد که به سادگی اسلایدهای زیبا و سریعتری بسازد و تمام قابلیت های اسلایدهای دیگر را نیز داشته باشد.

ساخت صفحه های ووکامرس
طراحی از عوامل موثر در فروش محصولات و تبدیل بازدیدکننده به مشتری است . با استفاده از ابزارک ووکامرس افزونه Elementor می توان حالت های مختلفی برای نمایش محصولات سایت ووکامرسی خود بکار بگیرد و محصولات را در بهترین حالت به نمایش بگذارید.

دانلود رایگان آخرین نسخه افزونه المنتور پرو (Elementor PRO)
دقت داشته باشید؛ شما برای استفاده از المنتور پرو باید هر دو افزونه المنتور زیر نصب و فعال سازی کنید. همچنین شما می توانید با نصب المنتور فارسی از مخزن وردپرس برخی المان های المنتور پرو را فارسی سازی شده ببینید.
در پایان ممکن است برای شما این سوال پیش آید که اصلا این المنتور چیست؟ یا اینکه اگر بخواهیم با جدیدترین متد روز دنیا طراحی سایت انجام دهیم باید چکار کنیم؟
ما در اینجا برای شما دوره جامع طراحی سایت با المنتور را معرفی می کنیم که می توانید 10 جلسه آن را به صورت رایگان مشاهده و سپس کسب و کار اینترنتی یا شغل طراحی سایت را برای خود انتخاب و استارت کارتان را بزنید.

سوالات متداول پیرامون افزونه المنتور پرو
Elementor یا المنتور چیست؟
این معمولاً اولین سؤالی است که در لیست سؤالات متداول Elementor برای کاربران جدید به وجود می آید. Elementor یک افزونه صفحه ساز برای وردپرس است که به جرات می توان قدرتمندترین صفحه ساز با امکاناتی خارق العاده است. این افزونه به شما امکان ایجاد رابط کاربری آسان برای ایجاد طرح بندی های سفارشی و طراحی کردن بدون نوشتن کد را می دهد. با Elementor می توانید بدون نگرانی در مورد نوشتن PHP ، HTML یا CSS ، طرح بندی های فوق العاده بدون نقصی را ایجاد کنید .

آیا برای استفاده از Elementor به مهارت های برنامه نویسی نیاز دارم؟
نه ، برای استفاده از Elementor نیازی به مهارت برنامه نویسی ندارید. تجربه شما در مورد کار با وردپرس به اندازه کافی خواهد بود تا با Elementor کار کنید. Elementor رابط کاربری کشیدن و رها کردن را همراه با پیش نمایش زنده برای کنترل مرحله به مرحله تغییرات اعمال شده را فراهم می کند، بنابراین استفاده از آن به عنوان ویرایشگر اسناد یا یک ابزار طراحی بسیار آسان است.

آیا من با Elementor به یک قالب نیاز دارم؟
هر وب سایت وردپرس برای نمایش محتوا در قسمت نمایشی و ورودی کاربران نیاز به یک قالب دارد. Elementor یک افزونه صفحه ساز است که به شما امکان می دهد طرح صفحه خود را بدون نوشتن کد ویرایش کنید. بنابراین بله، برای استفاده از Elementor در وب سایت خود به یک قالب نیاز دارید. چندین وردپرس رایگان و برتر وجود دارد که به زیبایی با Elementor کار می کنند. می توانید در سایت آیجیتالی، قالب های رایگان وردپرس را مشاهده کنید.

آیا Elementor سرعت سایت من را کند می کند؟
پاسخ ساده این سوال است: خیر. Elementor سرعت سایت شما را کند نمی کند. Elementor یک افزونه بسیار قدرتمند و در عین حال سبک وزن است که برای عملکرد در مدیریت قالب ایجاد شده است. در حال حاضر افزونه هایی که موجب کندی سرعت سایت ها می شدند از دور خارج شده اند. Elementor به صورت پویا فایلهای CSS و JS را برای هر صفحه ایجاد می کند که می تواند با افزونه های محبوب ذخیره سازی وردپرس بهینه سازی بیشتری کند.

آیا افزونه المنتور SEO-Friendlyاست؟
بسیاری از کاربران وردپرس بر این باورند که سازندگان صفحه می توانند برای SEO مفید نباشند و بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارند. یکی از گزینه های خوب در مورد Elementor این است که نشانه گذاری معتبر HTML تولید می کند. بنابراین با بهینه سازی موتور جستجو نیازی به نگرانی در مورد هرگونه چالش فنی ندارید. Elementor با افزونه های محبوب SEO WordPress مانند Yoast SEO ، RankMath ، SEOPress و غیره سازگار است ، بنابراین ، می توانید با Elementor از هریک از افزونه های سئو دوست مورد علاقه خود استفاده کنید.

افزودنی های المنتور چیست؟
افزونه های Elementor با افزودن ابزارک های خلاق ، کاربر محور ، حل مسئله ، طراحی ابزارک های Elementor ، آن را گسترش می دهد. در حالی که Elementor ویژگی های زیادی را ارائه می دهد، زمینه های خاص دیگری وجود دارد که هنوز کامل نشده اند باقی مانده اند. برای مثال یک ویجت جدول با وارد کردن CSV ، یا ایجاد برخی از قابلیت های پیشرفته منو. افزونه های Elementor می توانند بسیاری از این قبیل مشکلات را حل کنند و در وقت و تلاش زیادی صرفه جویی کنید.

منبع:

https://aigitali.com/download-free-elementor-pro-plugin/



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 

آشنايي با قالب هلو المنتور
قالب هلو المنتور به عنوان يکي قالب بسيار سبک و خالي از هر گونه امکانات اضافي بوده و سازگاري مناسبي با مرورگرهاي مختلف دارد. قالب‌هاي ساده به دليل سفارشي سازي توليد مي‌شوند. به کمک قالب ساز المنتور کافي است يک قالب خالي براي سفارشي کردن سايت خود داشته باشيد. قالب Hello داراي اين ويژگي است.

در ادامه قصد داريم تا در مورد ويژگي‌هاي کليدي اين قالب، مطالب مهم و جالبي را بيان کنيم. اگر قصد مهاجرت به قالب Hello را داريد بايد بدانيد که بخش سربرگ و پاورقي سايت شما بايد با قالب ساز المنتور سازگار باشد تا بتوانيد بدون هيچ مشکلي تغييرات ممکن را در سايت خود اعمال کنيد.

دلايل استفاده از قالب وردپرس Hello Elementor
دلايل مختلف زيادي براي استفاده از اين قالب سبک و سازگار وجود دارد که ما در ادامه به مهم‌ترين آن اشاره خواهيم داشت:

مناسب براي افزونه هاي المنتور
همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد قالب Hello Elementor داراي سازگاري کاملي با افزونه المنتور است. تست‌هاي انجام شده توسط توسعه دهندگان مختلف اين اطمينان را مي‌دهد که شما بتوانيد بدون هيچ مشکلي قالب را در کنار افزونه المنتور استفاده کنيد و لذت ببريد.

واکنش گرا (ريسپانسيو) براي همه ديوايس ها
قالب هلو المنتور ويژگي منحصربفردي که دارد و آن را با رقبايش متمايز کرده است. یکی از این ویژگی ها قابليت طراحي و ديزاين براي ديوايس هاي موبايل، تبلت و دسکتاپ به صورت جداگانه برای یک صفحه خاص می باشد. شما به راحتی قادر خواهید بود، المان هایی که مطلوب طراحی شما هستند را تغيير دهيد و کاملا از نظر شکل و شمايل وجه تمايز خاصي براي طرح خود بدهيد.

داراي بالاترين عملکرد
قالب فوق به عنوان يکي از قالب‌هاي سبک در مخزن وردپرس شناخته مي‌شود. چرا که اين قالب از هر گونه اسکرپيت و استايلي خالي است. اين موضوع نشان مي‌دهد که قالب داراي عملکرد سريع بوده و مي‌تواند براي شما کاربردي باشد.

استفاده و دانلود کاملاً رايگان
اين قالب به صورت کاملاً رايگان عرضه شده است. شما با انتخاب قالب Hello Elementor از قسمت نمايش> پوسته ها مي‌توانيد به راحتي اين قالب را وب سايت خود نصب و بر روي طراحي سايت خود تمرکز کنيد.
قالب Hello Elementor تنها با افزونه المنتور سازگار است، اگر شما با انتخاب اين قالب، وارد صفحه نمايش شويد با صفحه‌اي بدون هيچ استايلي روبرو خواهيد شد. شما با نصب این قالب دقیقا با تصویر بالا روبه رو می شوید.

قالب وردپرس هلو المنتور
يکي از نکاتي که شما بايد در مورد آن بدانيد نحوه کار کردن با قالب Hello است. پس از اين که قالب را بر روي وردپرس نصب کرده‌ايد زمان سفارشي کردن آن فرا مي‌رسد. براي سفارشي کردن قالب ابتدا به سربرگ و فوتر رفته و با کمک المنتور قالب را تنظيم کنيد. شما مي‌توانيد با چند دقيقه تلاش قالب‌هاي آماده را براي خود اختصاصي کنيد.

سرعت قالب Hello Elementor چقدر است
براي بررسي سرعت قالب بهتر است به آمارهاي واقعي استناد کنيد. نتايج واقعي به دست آمده نشان مي‌دهد که قالب هلو داراي سرعت مناسب است.


سادگي قالب باعث افزايش سرعت بارگذاري مي‌شود. به عنوان مثال در ادامه به مقايسه قالب‌هاي مختلف که همگي در محيط يکسان و بدون بهينه سازي قرار دارد پرداخته‌ايم. با توجه به نتايج به دست آمده به نظر شما کدام يک سريع‌تر است؟
با مقايسه قالب‌هاي مختلف که در تصوير مشخص است مي‌توانيد ببينيد که نمرات عملکرد قالب ها به هم بسيار نزديک است و تفاوت بين آن‌ها در سرعت باز شدن قالب است. دلايل مختلفي در سرعت باز شدن قالب مؤثر است که از جمله آن‌ها مي‌توان افزونه، اسکرپيت، تصاوير و غيره اشاره کرد. شما در اين مقايسه مي‌توانيد قالب Hello را با ديگر قالب‌هاي سبک ارائه شده مقايسه کنيد.

سازگاري با افزونه‌هاي محبوب
اگر مي‌خواهيد از يک قالب آماده و مناسب استفاده کنيد که ريسک تداخل با افزونه المنتور را در پايين‌ترين حد خود داشته باشيد بهتر است از قالب Hello Elementor بهره بگيريد. همانطور که اشاره شد کدهاي اين قالب بهينه و ساده بوده و تداخلي با افزونه ندارد. در بخش کد CSS هيچ گونه فاصله‌هاي مخربي ديده نمي‌شود.
در ادامه ليستي از افزونه‌هاي محبوب که قالب فوق با آن‌ها سازگار است را قرار مي‌دهيم:
افزونه ووکامرس

همانطور که مي دانيد قالب مذکور کاملاً خالي بوده و به شما اجازه طراحي با ووکامرس را مي‌دهد. در واقع شما مي‌توانيد به سهولت طراحي خود را انجام دهيد.

افزونه يوست سئو (Yoast Seo)

يکي از مزاياي قالب Hello Elementor سازگاري کامل با افزونه يوست است. کدهاي HTML به خوبي بهينه سازي شده و اين امر به شما کمک مي‌کند تا بتوانيد به بهترين شکل ممکن سايت خود را طراحي کنيد.

افزونه چند زبانه WPML

قالب هلو المنتور بسيار سبک بوده و براي تمام رشته‌ها قابل ترجمه است. اين امر به شما کمک مي‌کند تا با افزونه WPML به راحتي کار کرده و لذت ببريد.

بهترين راه براي ساخت صفحات فرود

اگر قصد شما ساخت يک لندينگ پيج است بهتر است يک قالب سريع با سرعت بارگذاري بالا انتخاب کنيد که ما قالب Hello Elementor را پيشنهاد مي‌کنيم.
خيلي از افراد براي مديريت بهتر صفحات و ساخت ساير صفحات از فرود استفاده مي‌کنند. قالب هلو در اين زمينه داراي مزاياي زيادي به نسبت قالب‌هاي معمولي است که در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي کليدي آن اشاره خواهيم کرد:

قابليت تنظيم سربرگ و فوتر براي هر صفحه

برخلاف قالب‌هاي معمولي وردپرس که به همراه فوتر و سربرگ قابل اجرا است، قالب هلو المنتور به گونه‌اي است که شما مي‌توانيد سربرگ و فوتر اختصاصي را براي هر صفحه تنظيم کنيد.

سرعت بارگذاري بالا

بارگذاري صفحه بدون کد اضافي، باعث مي‌شود تا صفحه فرود سريع‌تري را تجربه کنيد.

طرح جعبه‌اي و تمام عرض

قالب Hello Elementor بدون مشکل طرح جعبه‌اي و تمام عرض است که يکي از قابليت‌هاي آن محسوب مي‌شود.

داراي طراحي آسان

قالب Hello Elementor داراي طراحي آسان بوده و شما مي‌توانيد با توجه به نياز خود شخصي سازي‌هاي مختلف را بر روي قالب انجام دهيد.

مراحل شروع به کار قالب Hello Elementor
براي اين که بتوانيد قالب را به شکل ويژه طراحي کنيد و آن را به سادگي آغاز کنيد بهتر است 4 مرحله زير را دنبال کنيد:

به بخش پيشخوان رفته و از قسمت نمايش > پوسته‌ها قالب Hello Elementor را جستجو کنيد.

سپس به دنبال نصب و فعال‌سازي قالب باشيد.

پس از انجام فعال‌سازي به بخش قالب‌ها رفته و سربرگ و فوتر مخصوص به خود را طراحي کنيد. بايد خاطر نشان کرد براي طراحي به افزونه المنتور پرو (Elementor PRO) نياز داريد.

حالا به بخش تنظيمات و خواندن رفته و صفحه اصلي را روي يکي از صفحاتي که طراحي کرده‌ايد تنظيم کنيد (سفارشی سازی کنید).
سخن پاياني

شما با توجه به آموزش‌هاي داده شده مي‌توانيد از قالب Hello در وردپرس خود استفاده کنيد. قالب معرفي شده داراي سرعت بارگذاري سريع بوده و بسيار کاربردي است. يکي از نقاط قوت اين قالب شخصي سازي آن است که با توجه به نياز خود و سازگاري مناسبي که با افزونه‌هاي محبوب دارد قابل شخصي سازي است.

منبع:

https://aigitali.com/download-best-wordpress-plugin-for-free/



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz

 

وردپرس چیست؟
بعد از راه‌ اندازی وب‌ سایت، باید محتوایی از نوع متنی، تصویری، ویدئویی یا صوت، روی آن قرار دهید. با کمک وردپرس، می‌توانید این محتوا را ایجاد، مدیریت و در نهایت روی وب سایت‌تان نمایش دهید. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) است که از قبل کدنویسی و طراحی شده و بصورت سیستمی آماده برای استفاده شما ارائه شده‌است.

با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، برای قرار دادن محتوا روی وب‌سایت، نیازی به کدنویسی آن ندارید. فقط کافی‌ست تا حدودی با مدیریت این سیستم و کار کردن با آن آشنا باشید.

مزیت‌های وردپرس که آن را محبوب کرده است، چیست؟
سیستم مدیریت محتوای وردپرس با وجود رقبا توانست جایگاه خوبی برای خود پیدا کند. در حال حاضر، بر اساس آمار ارائه شده توسط Builtwith از بین یک میلیون سایت بزرگ در دنیا، 339.959 وب‌سایت با وردپرس راه‌اندازی شده است. اما اگر بخواهیم آمار را به صورت جهانی بررسی کنیم، بیش از 74 میلیون سایت با وردپرس راه‌اندازی شده است، که بیش از 30 درصد از کل وب‌سایت‌های ساخته شده در دنیا می‌شود.
این میزان استفاده از وردپرس برای طراحی سایت، حتما دلایلی داشته است. می‌خواهیم ببینیم این مزیت‌ها چه هستند.

با وردپرس ویترینی از قالب‌ها و افزونه‌ها در اختیارتان است
وقتی برای اولین بار سایت وردپرسی خود را باز می‌کنید، احتمالا از دیدن صفحۀ ساده و بی‌روح آن جا می‌خورید؛ اما قطعا به همین شکل نمی‌ماند. نسخه اولیه وردپرس تعدادی قالب در خودش دارد. اگر دیدید کارتان با این‌ها راه نمی‌افتد، می‌توانید از قالب‌های بسیار متنوعی که در سایت‌ها برای دانلود رایگان یا فروش گذاشته‌اند، استفاده کنید.

حتی اگر باز هم این قالب‌ها مورد پسندتان نبود، می‌توانید کار را به عهده طراحان قالب بسپارید. البته در این صورت هزینه طراحی سایت، برای‌تان بیشتر رقم می‌خورد. راستی هزینه قالب برای شما می‌تواند از 0 تا چند میلیون تومان تمام شود.

علاوه بر قالب احتمالا با توجه به وب سایتی که دارید حتما به افزونه‌هایی نیاز پیدا می‌کنید. مثلا اگر بخواهید در سایت‌تان فروشگاه اینترنتی داشته باشید باید افزونه ووکامرس نصب کنید. یا اینکه اگر بخواهید، قابلیت چت آنلاین و چند زبانه بودن را به سایت اضافه کنید، افزونه‌هایی برای این کار وجود دارد.

سئوی وردپرس، برگ برنده‌ای برای اوست!
برای اینکه وب‌سایت‌تان توسط دیگران دیده شود، باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه (سئو) کنید؛ در غیر این صورت زمان و هزینه خود را هدر داده‌اید.

برای اینکه سایت و محتوای آن بهینه باشد، باید نکاتی را در نوشتۀ خود رعایت کنید. خوشبختانه، افزونه‌ای به اسم یوست سئو (Yoast seo)، در وردپرس، این نکات را در محتوای شما بررسی کرده و نتیجه را به شما می‌گوید تا آن را بهبود دهید.


می‌خواهیم ببینیم این نکات چه هستند که اینقدر برای گوگل اهمیت دارد؟

تراکم کلمات کلیدی و مترادف‌های آن در متن مناسب باشد. (معمولا بین 1% تا 3% است)
کلمه یا عبارت کلیدی در عنوان نوشته و پاراگراف اول باشد.
عبارت کلیدی در توضیحات متا meta description باشد. (توضیحات متا خلاصه‌ای جذاب از محتوای هر صفحه از وب سایت شماست)
طول توضیحات متا مناسب باشد. (حدود 155 کاراکتر)
محتوا شامل زیرعنوان‌های محتوا یعنی تگ های H2, H3 و H4 داشته باشد.(مخصوصا تگ H2 J)
در زیرعنوان‌ها عبارت کلیدی باشد.
لینک های داخلی و خارجی داشته باشد.
متن جایگزینی که برای تصاویر استفاده کرده‌اید شامل کلمه کلیدی باشد.
طول متن هر صفحه از وب سایت حداقل 300 کلمه باشد.
البته این را هم اضافه کنم که نتایج افزونه یوست برای ما فارسی زبان‌ها بدون ایراد نیست. پس پیشنهاد می‌کنم خودتان کامل اصول سئو را بدانید.

در ضمن، اگر می‌خواهید در مورد سئو، بیشتر بدانید، مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

با سیستم وردپرس، می‌توانید هر نوع وب‌سایتی داشته‌ باشید
سیستم وردپرس از ابتدا تا الان ماهیت وبلاگ نویسی داشته و دارد. اما بعد از مدتی افزونه‌های جدید، قابلیت‌های آن را بالا برد. مثلا الان می‌توانید با وردپرس یک فروشگاه اینترنتی به سایت‌تان اضافه کنید؛ یا اینکه می‌توانید در سایت خدمات دانلودی ارائه دهید؛ یا اینکه می‌توانید یک سایت خبری و اطلاع‌ رسانی داشته باشید؛ یا اینکه می‌توانید یک وب سایت شرکتی و سازمانی داشته باشید.

طراحی سایت با وردپرس را تا حدی می‌توانید سفارشی‌سازی کنید
برخی تصورشان این است، که با سیستم وردپرس نمی‌توانید سایت سفارشی داشته باشید؛ اما این تصور صددرصد درست نیست.

وردپرس با اینکه از قبل کدنویسی و طراحی شده‌است؛ اما نه به این معنی، که اصلا نمی‌توانید به کدهای آن دسترسی پیدا کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کدباز یا open source است؛ یعنی اینکه با کدنویسی در هر قسمت سیستم تغییر ایجاد کنید؛ از تغییر در ساختار گرفته تا در گرافیک.
برای ساخت سایت با وردپرس چه چیزهایی نیاز دارید؟
در مورد هر قدم سعی کرده‌ایم، توضیحات کافی را بدهیم تا ابهامی نداشته باشید.

انتخاب و خرید دامنه
کاربران برای پیدا کردن سایت شما، باید آدرس آن را در مرورگر خود وارد کنند. این آدرس، همان دامنه سایت است. بعد از انتخاب، با پرداخت هزینه‌ای مشخص، آن دامنه را برای خود ثبت می‌کنید. دامنه‌ای که انتخاب می کنید، باید منحصر به خودتان باشد. هزینه خرید دامنه، به صورت متوسط بین 6 هزار تا 500 هزار تومان است.

خرید هاست وردپرس
فضایی که اطلاعات و داده‌های‌تان را برای استفادۀ دیگران، روی آن وارد می‌کنید، هاست است؛ به عبارتی، هاست حافظۀ سایت شماست که برای قرار دادن محتوا روی سایت به آن احتیاج دارید. سرویس‌های مختلفی بسته به میزان حجم در دسترس هستند. هزینۀ آن به‌صورت یک ساله بین 300 تا 2 میلیون تومان است.

انتخاب سرویس هاست مناسب، به میزان اطلاعات و محتوای سایت‌تان بستگی دارد. طبیعتا، با افزایش اطلاعات، به فضای بیشتری نیاز دارید. به این ترتیب، هزینه بیشتری باید صرف کنید.

نصب وردپرس
سیستم وردپرس از وب سایت‌های زیادی قابل دانلود است. دسترسی به آن آزاد و رایگان است! جمله‌ای که بسیار آن را شنیده‌اید و شاید باورتان شده‌است که واقعا وردپرس رایگان است. این تنها مرحلۀ رایگان از طراحی سایت با وردپرس است

برای اینکه وب سایت ایده‌آل خودتان را داشته‌باشید، باید اقدامات زیادی روی آن انجام دهید. در گام‌های بعد به آن می‌رسیم.

نصب قالب و افزونه‌
فکر می‌کنید وب سایت های جذاب و متنوعی که می بینید، از اول همین بوده یا اینکه نسخه متفاوتی بوده‌اند؟ خیر. همه سایت های وردپرسی که می بینید، در ابتدا ساده و خام بوده اند. چیزی که می‌بینید با نصب قالب‌ها و افزونه‌ها به این شکل درآمده‌است.

برای اینکه، وب سایت مطابق کسب و کار و معیارهایتان باشد، از افزونه‌ها و قالب‌های اضافی که طراحی شده است، استفاده‌کنید. البته برای بهینه ماندن سایت‌تان، به تعداد افزونه‌ها و قالبی که نصب می‌کنید، توجه کنید. هزینه قالب آماده بین 600 هزار تا 1 میلیون تومان است. در صورت استفاده از قالب اختصاصی این هزینه بین 5 تا 50 میلیون تومان است.

تولید محتوا و ورود اطلاعات
از اول هدف‌تان از داشتن وب‌سایت، قرار دادن محتوا روی سایت، برای استفاده دیگران بوده است. اطلاعات و محتوای سایت‌تان به نوع و ماهیت آن بستگی دارد. مثلا اگر سایت‌تان فروشگاهی است، مشخصات محصولات را وارد می‌کنید. اگر وبلاگ است، مقالات و محتوای متنی و تصویری وارد می‌کنید.


دانلود مستقیم آخرین نسخه وردپرس
دانلود و نصب وردپرس کاملا رایگان است و تمامی طراحانی که بابت نصب وردپرس از شما وجهی دریافت میکنند، قصد سر کیسه کردن شما را دارند.

توجه داشته باشید تنها هزینه های شما برای راه اندازی سایت، هزینه هاستینگ و قالب وبسایت میباشد و گاها اگر نیاز به افزودن پلاگینی باشد بدانید که پلاگین هایی رایگان در میهن وردپرس وجود دارد که شما میتوانید آن را نصب و فعال کنید مانند پلاگین امنیتی که در پاراگراف بالا معرفی شد.

سوالات متداول پیرامون وردپرس چیست
سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟
نرم افزارهایی که در بستر اینترنت با نام CMS یا سیستم مدیریت محتوا معرفی می شوند، در واقع سایت ساز هایی هستند که به مدیریت سایت اجازه می دهند که محتوای سایت را بدون اینکه مجددا سایت را از ابتدا برنامه نویسی کنند، بروزرسانی کنند.
وردپرس چیست ؟
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یک سایت ساز است که با استفاده از آن می توانید هر مدل طراحی سایت با هر نوع امکانات را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. در واقع شما با استفاده از CMS وردپرس می توانید انواع سایت های فروشگاهی، شرکتی، شخصی، خبری و غیره را با بالاترین امکانات طراحی کنید.
قالب وردپرس چیست ؟
قالب یا پوسته وردپرس در واقع همان شکل ظاهری سایت است. تمامی امکانات سایت شامل: رنگ بندی، قالب بندی، ستون بندی، ریسپانسیو بودن، قرارگیری المان ها و ... همگی توسط قالب وردپرس مدیریت می شوند.
زمان یادگیری وردپرس چند روز طول می کشد؟
زمان یادگیری وردپرس و کلا زمان یادگیری هرچیزی بستگی به خودتان دارد. اما عموما افراد طراحی سایت با وردپرس را در از یک روز تا چند هفته فرا میگیرند. طراحی سایت با وردپرس این روزها بازار داغی چه در ایران و چه در کشور های دیگر دارد. با یادگیری وردپرس، منبع درآمدی برای خود دست و پا کنید.

منبع:

https://aigitali.com/what-is-wordpress/



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elnaz


دامنه چیست؟
برای اینکه دیگران فروشگاه، شرکت یا حتی منزل شما را پیدا کنند، باید یک آدرس منحصر به‌فرد داشته باشید. وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی شما هم باید یک آدرس داشته باشد. منظور از دامنه یا دامین (به انگلیسی domain)، همان آدرس اینترنتی است. بله! همان آدرس‌هایی که برای باز کردن یک سایت در اینترنت وارد می‌کنید. برای مثال، آدرس اینترنتی سایت گوگل، www.google.com است و آدرس اینترنتی سایت ما هم www.aigitali.com.

زمانی که شما قصد دارید مستقیماً به یک سایت وارد شوید، دامنه یا همان آدرس اینترنتی آن سایت را در نوار بالای مرورگر خود وارد می‌کنید. در تصویر زیر می‌توانید ما دقیقاً بخشی که دامنه نمایش داده می‌شود را برای شما مشخص کرده‌ایم.

چند نکته در مورد دامنه ها
حالا که فهمیدیم دامنه چیست، بگذارید کمی بیشتر دربارۀ آن صحبت کنیم. در ادامه، ویژگی‌ها و نکات مهم در مورد دامنه ها را به شما خواهیم گفت.

دامنه‌ها شامل دو بخش اصلی هستند
اولین چیزی که باید بدانید این است که دامنه‌ها شامل دو قسمت هستند:

1. نام دامنه: این اسمی است که شما برای سایت خودتان انتخاب می‌کنید. برای انتخاب اسم، شما هیچ محدودیتی ندارید. تنها مساله این است که اسم شما باید سرهم باشد. البته شما می‌توانید کلمات را با خط فاصله (-) از هم جدا کنید.
2. پسوند: در اینترنت پسوندهای بسیار متنوعی برای ثبت دامنه وجود دارند. هر کدام از این پسوندها، معنایی به خصوص دارند. مثلا، پسوند ir به معنی آن است که سایت شما ایرانی است. پسوند com مخفف commerce است و به معنای سایت تجاری است. سایر پسوندها نیز هر کدام معنایی برای خود دارند.

ما در بخش قبلی سایت خود را برای شما مثال زدیم. همانطور که احتمالاً متوجه شده باشید، نام دامنۀ سایت ما aigitali و پسوند آن هم com است.

هر دامنه‌ای، منحصر به فرد و اختصاصی است
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دامنه‌ها اختصاصی هستند. برای مثال، همین آدرس aigitali.com به نام ما ثبت شده است و بنابراین ما صاحب آن محسوب می‌شویم. پس هیچ شخص دیگری نمی‌توان این ترکیب مشخص را به نام خود ثبت کند. با اینحال شاید یک آدرس مثل aigitali.net خالی باشد و امکان ثبت آن وجود داشته باشد.
دامنه‌ها به صورت سالیانه خریداری می‌شوند
خرید دامنه به صورت سالیانه است. این یعنی زمانی که شما یک دامنه را ثبت می‌کنید (که اصلاً هم کار سختی نیست و در انتهای مقاله در مورد آن صحبت می‌کنیم)، برای مدت زمان مشخصی این کار را انجام می‌دهید. یعنی مثلاً برای 1 سال یا چند سال آن را خواهید داشت و پس از گذشت این دوره، اگر دوباره ان را تمدید نکنید، دیگران می‌توانند این دامنه را برای خود تصاحب کنند.

شما برای ساخت سایت، به هاست هم نیاز دارید
توجه داشته باشید که داشتن یک دامنه به تنهایی برای شما کافی نیست. چرا که دامنه فقط آدرس اینترنتی شما را مشخص می‌کند. شما برای آنکه یک سایت داشته باشید، علاوه بر دامنه به یک فضا نیاز دارید که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره شود. به این فضا اصطلاحاً هاست (که در فارسی به معنای میزبان است) گفته می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هاست، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هاست چیست را مطالعه کنید.

URL چیست و چه تفاوتی با دامنه دارد؟
شاید شما هم در مقالات متعدد دیده باشید که گاهاً از URL برای اشاره به آدرس یک وب سایت استفاده شده باشد و اکنون این سوال برایتان پیش آمده است که Domain با URL چه تفاوتی دارد؟ اجازه بدهید همه چیز را ساده نگه داریم و توضیحات را پیچیده نکنیم. دامنه یا دامین در واقع آدرس صفحه اصلی وب سایت شما هستند و هیچ کاراکتر و علامت اضافی در انتهای پسوند آن قرار نمی گیرد. اما URL به تمام مشتقات یک نام دامنه گفته می شود.

به عنوان مثال https://aigitali.com نام دامنه وب سایت آیجیتالی است وبقیۀ صفحات سایت ما دارای آدرس URL ای مانند https://aigitali.com/blog یا https://aigitali.com/seo هستند. در نهایت باید این را بدانید که هر صفحه اینترنتی دارای یک آدرس است. صفحه اصلی یک وب‌سایت فقط خود دامنه است و صفحات دیگر آن، هر کدام دارای یک URL منحصر به فرد هستند.

چگونه باید ثبت دامنه را انجام دهید؟
فرآیند ثبت دامنه، هیچ کار سختی نیست. در ادامه آموزش 2 مرحله‌ای این کار را به شما می‌دهیم.

از موجود بودن دامنۀ مورد نظر خود مطمئن شوید
ما قبلاً توضیح دادیم که هر آدرس اینترنتی یا همان دامین، متعلق به یک نفر است. بنابراین قبل از ثبت، شما باید دامنه مد نظر خود را بررسی کنید تا از خالی بودن آن مطمئن شوید.
دامنۀ مد نظر خود را ثبت کنید
پس از اطمینان از خالی بودن دامنه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از طریق یکی از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات ثبت و تمدید دامنه خریداری کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر قصد ثبت دامنه ir را دارید، نیاز به ارائه مدارک شناسایی خواهید داشت.

حرف آخر ما دربارۀ دامنه
در این مقاله شما با مفهوم دامنه یا به اصطلاح بچه های خوب فارسی، همان دومین آشنا شدید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که دامنه شما مثل یک شماره موبایل است و هر چقدر بهتر، جذاب‌تر و ساده‌تر باشد، می‌تواند تاثیر بهتری روی مخاطب شما بگذارد. پس خوب است کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید که دامنه درستی را برای سایت خود انتخاب می‌کنید. چرا که این سایت قرار است تا مدت‌ زیادی همراه شما باشد.

سوالات متداول پیرامون دامنه
زیر دامنه چیست ؟
یک نام انتخابی برای دامنه اصلی که کاملا اختیاری بوده و محدودیتی ندارد مثلا گوگل ازmail.google.com برایی جیمیل استفاده میکند یا سایتی از mobile.aigitali.com برای نسخه موبایل خود استفاده میکند ، استفاده از ساب دامین بر روی هر domain میتواند نامحدود باشد، اما بهتر است با شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی خود مشورت لازم را داشته باشید

پارک دامین چیست ؟
پارک دامین به معنی نمایش دادن یک سایت با چند دامنه می باشد، یعنی اگه شما 2 سایت مانند aigitali.ir و aigitali.com یک سایت مشخص با همان دامنه که شما میخواهید بدون تغییر نام و چرخش به نامی دیگر نمایش داده شود

ادان دامین چیست؟
با استفاده از ادان دومین شما میتوانید در یک فضا چند سایت را ایجاد کنید با محتوا های مختلف

منبع:

https://aigitali.com/what-is-domain/



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()